Od kilku dnia na stronie serwisu informacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa (www.erzeszow.pl) działa Wirtualny Asystent. „Odpowiada” on na najczęściej zadawane pytania dotyczące Wydziału Komunikacji, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Spraw Obywatelskich.
Chatbot znajduje się w prawym dolnym rogu strony, zarówno na komputerach, jak i smartfonach. Wystarczy kliknąć pojawiającą się ikonkę „dymku” z podpisem „Wirtualny Asystent” i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat. Chatbot dostępny jest przez całą dobę.
Wirtualnego Asystenta stworzyła rzeszowska firma OPTeam S.A. Działa on na schemacie krótkich pytań i precyzyjnych odpowiedzi. Twórcy zastosowali w nim algorytmy sztucznej inteligencji oraz mechanizm przetwarzania języka naturalnego, co sprawia, że bot jest w stanie odczytać pytania napisane językiem potocznym.
Pilotażowe wdrożenie chatbota zostało zrealizowane bezpłatnie we współpracy miasta z firmą OPTeam. Miasto planuje poszerzenie obsługi o kolejne wydziały.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz