Cztery 34-tonowe pojazdy ciężarowe wjechały na wiadukty w Mogielnicy i Lutoryżu, na powstającym odcinku drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica. To element testów próbnych obciążenia statycznego i dynamicznego obiektów.
- Próbne obciążenie jest badaniem odbiorczym nowego obiektu mostowego, które ma na celu weryfikację modelu obliczeniowego konstrukcji i potwierdzenie jego projektowanej nośności – wyjaśnia Joanna Rarus z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Na podstawie wykonywanego próbnego obciążenia statycznego można m.in. określić sztywność ustroju nośnego obiektu mostowego poprzez pomiar jego ugięcia pod obciążeniem. Natomiast na podstawie pomiarów osiadań możliwa jest ocena nośności podpór – dodaje przedstawicielka GDDKiA.
Z kolei obciążenie dynamiczne obiektu pozwala określić jego parametry dynamiczne tj. współczynnik przewyższenia dynamicznego, częstości drgań własnych i logarytmiczny dekrement tłumienia.
Tego typu testy zostały przeprowadzone ostatnio na wiaduktach WD-3 w Mogielnicy i WD-8 w Lutoryżu. Do ich wykonania wykorzystano cztery samochody ciężarowe o masie całkowitej 34 t każdy. Wywrotki ustawione były w odpowiednich schematach obciążenia próbnego, zgodnie z Projektem Próbnych Obciążeń.
Czytaj również
Postęp prac na budowie S19 Rzeszów Południe-Babica. Karpatka wydrążyła już 678 m tunelu [ZDJĘCIA]
RZESZÓW. Pomimo kontraktowej przerwy zimowej, na budowie odcinka S19 Rzeszów Południe – Babica widać postępy prac, szczególnie na obiektach...
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz