Rzeszów - Poniedziałek, 25.11.2024
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Znamy listę zadań przyjętych do realizacji w ramach RBO 2025

RZESZÓW. Montaż klimatyzatorów w rzeszowskich szkołach podstawowych, sad owocowy na Baranówce, letnia czytelnia na Bulwarach czy rozbudowa parku na osiedlu Kotuli - to przykładowe projekty, które zostaną zrealizowane w ramach przyszłorocznego budżetu...

Rzeszów

Zaawansowane prace przy budowie parku kieszonkowego na os. Baranówka [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Nowa zielona przestrzeń dla mieszkańców powstaje przy ul. Tarnowskiej.

Rzeszów

W sobotę ogłoszenie wyników 12. edycji RBO. Ratusz zaprasza mieszkańców na galę

RZESZÓW. Gala odbędzie się o godz. 16:00 w budynku Centrum Młodzieży w Rzeszowie (dawniej MDK) przy ul. Osmeckiego 51.

Rzeszów

Na ponad 24 godziny wyłączą z ruchu część parkingu przy hali Podpromie

RZESZÓW. W najbliższy poniedziałek, kierowcy na co dzień korzystający z parkingu przy hali Podpromie, muszą liczyć się z ograniczoną liczbą miejsc postojowych. 100 miejsc zostanie przeznaczone dla kibiców drużyny piłkarskiej Ruch Chorzów,...

Rzeszów

Ponad 31 milionów na inwestycje w porcie lotniczym Rzeszów-Jasionka

RZESZÓW/JASIONKA. Podrzeszowskie lotnisko otrzyma ponad 31 mln zł na realizację trzech ważnych inwestycji. Środki pochodzą z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS). Realizacja projektów pochłonie ponad 50 mln zł,...

Rzeszów

Targi Ślubne w Rzeszowie. Swoją ofertę zaprezentuje kilkudziesięciu wystawców

RZESZÓW. Zbliża się coroczne wydarzenie skierowane do narzeczonych. Podczas Targów Ślubnych swoje oferty zaprezentuje ponad 60 wystawców, a wśród nich, m.in. salony mody ślubnej, firmy dekoratorskie, salony jubilerskie czy fotografowie i kamerzyści....

Rzeszów

Przebudowa budynku dworca PKP w Rzeszowie Na jakim etapie jest inwestycja? [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Firma Budimex kontynuuje prace przy modernizacji budynku dworca kolejowego w Rzeszowie. Obecnie trwa m.in. tynkowanie ścian wewnątrz obiektu. Prace mają zakończyć się w I kwartale 2025 r.

Rzeszów

70 pracodawców, tysiące ofert pracy. Rozpoczęły się Targi Pracy na Politechnice Rzeszowskiej

RZESZÓW. Do godz. 17:00 potrwają II Targi Pracy, które odbywają się w Centrum Dydaktyczno-Sportowym Politechniki Rzeszowskiej przy ul. Poznańskiej 2a. Targom towarzyszy Kongres NETWORKPOWER organizowany w auli V-1 w Regionalnym Centrum Dydaktyczno-Konferencyjnym...

Reklama