Rzeszów - Środa, 27.11.2024
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Kontrole kierowców taksówek na aplikację w Rzeszowie. Ujawniono 10 wykroczeń

RZESZOW. Rzeszowscy policjanci wraz z funkcjonariuszami KAS oraz BOSG po raz kolejny przeprowadzili kontrole pojazdów oferujących usługi przewozowe na aplikację.  Sprawdzono 32 pojazdy, ujawniono 10 wykroczeń.

Rzeszów

Ruszył przetarg na budowę strefy wypoczynku i rekreacji na os. Staromieście

RZESZÓW. W rejonie ulic Lubicz i Staromiejskiej, powstanie duża strefa wypoczynku i rekreacji. Przetarg na poszukiwanie wykonawcy tej inwestycji został już ogłoszony.

Rzeszów

Nowości na stacji Rzeszów Główny

RZESZÓW. Na stacji Rzeszów Główny wprowadzono dodatkowe ułatwienia dla podróżnych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. unowocześniły system informacji pasażerskiej. Uruchomiono wyświetlacze i komunikaty głosowe na peronach i w przejściu podziemnym.

Rzeszów

W Rzeszowie powstało Centrum Operacji Bezpieczeństwa

RZESZÓW. Centrum Operacji Bezpieczeństwa, z angielskiego Security Operations Center (SOC),  ma chronić miasto m.in. przed incydentami związanymi z bezpieczeństwem cybernetycznym. To pierwsza w Polsce jednostka tego typu w administracji samorządowej. Wdrożeniem systemu...

Rzeszów

Rzeszowski "Elektronik" zostanie rozbudowany

RZESZÓW. Zespół Szkół Elektronicznych w Rzeszowie, to kolejna placówka oświatowa, która zostanie rozbudowana. W wyniku modernizacji, uczniowie szkoły będą mogli korzystać m.in. z nowych pracowni technicznych oraz językowych.

Rzeszów

Kupując obraz, wspierasz działalność Fundacji Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci

RZESZÓW. Do niedzieli, 18 lutego trwają licytacje  w XV Charytatywnej Aukcji Obrazów ARTYŚCI DZIECIOM „Sztuka pomagania nie mija” organizowanych przez Fundację Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci.

Rzeszów

Rocznica miejskiego programu in vitro. Fijołek: Mamy informację o 7 potwierdzonych ciążach

RZESZÓW. Rzeszowski program in vitro ma już rok.- Jego efekty już są - mamy informację o 7 potwierdzonych ciążach. Mamy 14 szczęśliwych rodziców i zaraz będziemy mieli 7 nowych rzeszowianek lub rzeszowian...

Rzeszów

8 kierunków letnich Ryanair z lotniska w Jasionce, w tym nowa trasa do Alicante

RZESZÓW/JASIONKA. Ryanair ogłosił rozkład lotów z podrzeszowskiego lotniska na sezon letni 2024. Wśród ośmiu destynacji, jest nowy kierunek - to słoneczne Alicante we wschodniej Hiszpanii. Nie zabrakło również popularnych tras takich jak...

Reklama