Rzeszów - Poniedziałek, 25.11.2024
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

[ZDJĘCIA] Postęp prac na budowie Wisłokostrady, największej inwestycji drogowej w Rzeszowie

RZESZÓW. Sporo się dzieje się na budowie drogi od Al. Tadeusza Rejtana do ul. Generała Stanisława Maczka, czyli tzw. Wisłokostrady. Roboty prowadzone są jednocześnie w kilku miejscach. Zobaczcie nowe zdjęcia z placu...

Rzeszów

Będzie jaśniej na ul. Chmielnej w Rzeszowie

RZESZÓW. Na osiedlu Budziwój, trwają prace związane z budową oświetlenia ulicy Chmielnej. Inwestycja obejmuje m.in. montaż energooszczędnych latarni. Jej koszt to blisko 130 tys. zł.

Rzeszów

Potrącenie pieszej na ul. Podwisłocze. 33-latka trafiła do szpitala

RZESZÓW. Dziś rano na ul. Podwisłocze, kierujący mercedesem potrącił 33-letnią mieszkankę Rzeszowa, która przechodziła przez jezdnię. Kobieta z obrażeniami trafiła do szpitala.

Rzeszów

Autobus Ciepła znów wyjechał na ulice Rzeszowa. Zatrzymuje się w 4 punktach

RZESZÓW. Już po raz czwarty na rzeszowskie ulice wyjechał Autobus Ciepła. Jest to wspólna inicjatywa Miasta Rzeszowa, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Rzeszowskiego Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta. Osoby potrzebujący mogą...

Rzeszów

Nowy letni kierunek z Jasionki. Od kwietnia polecimy na Maltę

RZESZÓW/JASIONKA. Niskokosztowy Ryanair uruchamia dziewiąty kierunek z lotniska w Jasionce. Od 2 kwietnia 2025 roku r będzie można polecieć bezpośrednio na Maltę.

Rzeszów

Wypadek na ul. Krakowskiej. 18-latek na hulajnodze potrącony przez samochód

RZESZÓW. 18-letni mieszkaniec Rzeszowa, przejeżdżający na hulajnodze przez przejście dla pieszych, został potrącony przez samochód osobowy. Młody mężczyzna trafił do szpitala.

Rzeszów

Ponad 900 kierowców dmuchało w alkomaty. Podsumowanie „Trzeźwego poranka” w Rzeszowie

RZESZÓW. Od godzin wczesnoporannych, policjanci rzeszowskiej drogówki prowadzili działania mające na celu wyeliminowanie z ruchu nietrzeźwych kierowców. Ujawniono trzech kierowców, którzy wsiedli za kółko po alkoholu.

Rzeszów

IKEA wprowadza w Rzeszowie możliwość zakupu wybranych produktów „od ręki”

RZESZÓW. Rzeszowskie Studio IKEA wprowadza wyczekiwaną od dawna przez klientów, możliwość zrobienia drobnych zakupów na miejscu. W ofercie dostępne są m.in. tekstylia, dekoracje, zabawki oraz szwedzkie przysmaki.

Reklama