Rzeszów - Wtorek, 22.04.2025
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Wzrosły ceny mieszkań w Rzeszowie. Ile zapłacimy za metr kwadratowy?

RZESZÓW. Od początku roku ceny nowych mieszkań w stolicy Podkarpacia wzrosły o 2 % - tak wynika z danych platformy BIG DATA RynekPierwotny.pl.

Rzeszów

W powiecie rzeszowskim otwarto dwa nowe mosty

W Rudnej Małej pod Rzeszowem odbudowano dwa mosty drogowe, znajdujące się w ciągu drogi powiatowej Nr 1377R.

Rzeszów

Komunikacja miejska w okresie Świąt Wielkanocnych

RZESZÓW. Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił harmonogram kursowania autobusów w okresie Świąt Wielkanocnych.

Rzeszów

Biblioteka Nowa ma być wizytówką Rzeszowa i całego Podkarpacia. Rusza konkurs architektoniczny

RZESZÓW. W Rzeszowie powstanie nowoczesna bilbioteka, wzorowana na najlepszych tego typu obiektach z całego świata. Będzie kulturalną wizytówką, nie tylko stolicy regionu, ale również całego Podkarpacia. Jej projekt zostanie wybrany w drodze...

Rzeszów

Ponad 80 tys. pasażerów. Kolejny dobry wynik lotniska w Jasionce

RZESZÓW/JASIONKA. 81 792 pasażerów skorzystało z oferty podrzeszowskiego lotniska w marcu br. To o ponad 21% więcej, niż w analogicznym miesiącu w ubiegłym roku.

Rzeszów

Dzieje się na budowie połączenia al. Krzyżanowskiego z ul. Wieniawskiego [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. We wschodniej części Rzeszowa trwa budowa drogi, która lepiej skomunikuje osiedla Słocina i Zalesie z centrum miasta.

Rzeszów

Ruszyła sprzedaż cegieł z dawnego stadionu Resovii

RZESZÓW. Rozpoczęła się sprzedaż cegieł pochodzących z wyburzonego stadionu przy ul. Wyspiańskiego 22. Za najtańszą zapłacimy 110 zł.

Rzeszów

Kolejni sportowcy wspierają kampanię promującą rzeszowską komunikację miejską

RZESZÓW. Andrzej Jodłowski i Aneta Przepióra-Jodłowska, dołączyli do grona ambasadorów kampanii promującej rzeszowską komunikację miejską.

Reklama