Budowa Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego jest jedną z największych inwestycji, które obecnie trwają w Rzeszowie. Jej wartość to 74 mln zł.
Realizację inwestycji podzielono na trzy etapy. Pierwszy etap obejmuje przebudowę placu Dworcowego przy ul. Grottgera oraz przebudowę pętli autobusowej przy ul. Bardowskiego, gdzie ustawione zostaną nowoczesne, pięciomodułowe wiaty.
Na placu przed dworcem kolejowym powstanie podziemny parking dla ponad 100 samochodów osobowych w tym m.in. miejsca dla taksówek, miejsca Kiss&Ride oraz miejsca postoju długoterminowego (w tym minimum 7 miejsc dla osób niepełnosprawnych). Z części podziemnej na poziom „zero” będzie można dostać się windą lub schodami.
Na poziomie „zero”, w sąsiedztwie instalacji elektrycznego ładowania autobusów, wybudowane zostaną przystanki autobusowe komunikacji miejskiej, z przeszklonymi wiatami, wyposażone w oświetlenie i instalację fotowoltaiczną. Na tym poziomie ustawione zostaną m.in. także stojaki dla rowerów i ławki. Wykonane zostaną także nasadzenia roślinności.
W ramach drugiego etapu przebudowany zostanie układ komunikacyjny w rejonie dworca - m.in. rozbudowa ul. Grottgera, rozbudowa ul. Asnyka, przebudowa ul. Bardowskiego, budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Asnyka z ul. Grottgera, przebudowa chodników i oświetlenia.
Reklama
Budowa RCK jest realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj. To oznacza, że wybrany w przetargu wykonawca ma za zadanie najpierw opracować dokumentację projektową i następnie inwestycję, w oparciu o tę dokumentację, wykonać.
Dokumentacja budowy parkingu na placu przed dworcem kolejowym jest już gotowa. Miejski wydział architektury wydał już także pozwolenie na budowę tej części centrum komunikacyjnego. Wykonawcy – firmie Budimex został już przekazany plac budowy.
Pierwsze prace rozpoczną się w przyszłym tygodniu. Na razie jednak, ze względu na szczególną rolę jaką pełni obecnie główny rzeszowski dworzec kolejowy, na którym działa punkt informacji i pomocy uchodźcom z ogarniętej wojną Ukrainy, będą one polegały na przygotowaniu zaplecza budowy oraz ogrodzeniu terenu (zieleniec po wschodniej stronie placu dworcowego), gdzie rozpoczną się prace przy przebudowie instalacji podziemnych. W połowie marca rozpocznie się także przenoszenie pantografów – urządzeń do ładowania rzeszowskich autobusów elektrycznych na ul. Kasprowicza. Wspomniane wyżej prace nie zakłócają funkcjonowania dworca PKP jak również parkingu zlokalizowanego przed dworcem.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz