Budowa ponad 10-kilometrowego odcinka S19 Rzeszów Południe – Babica rozpoczęła się w kwietniu 2022 r. Jest to jedna z trudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. Wykonawcą jest konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. Największym wyzwaniem inżynieryjnym w ramach tej inwestycji, będzie budowa tunelu o długości ponad 2 km. Do jego budowy wykorzystana zostanie metoda mechanicznego drążenia przy pomocy maszyny TBM. Jej tarcza wiercąca mierzy rekordowe 15,2 m.
– Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica jest najbardziej zaawansowanym zadaniem, które realizujemy dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Skala budowy, technologia, know-how i specjalistyczny sprzęt TBM jest nieporównywalny z większością inwestycji projektowanych i realizowanych obecnie w Polsce – mówi Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.
Ponad 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica realizowany jest w systemie Projektuj i buduj. Oprócz tunelu, powstanie tu również kilka innych obiektów inżynierskich, w tym: sześć estakad, dwa wiadukty nad S19, bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową w ciągu istniejącej DK19, trzy przejścia dla zwierząt oraz jeden przejazd pod S19.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz