Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Przetarg na tabor kolejowy na potrzeby Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej unieważniony

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Urząd Marszałkowski unieważnił przetarg na dostawę taboru kolejowego przeznaczonego do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach realizowanego projektu pn. Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Przetarg mówi o dostarczeniu ośmiu fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej oraz o dwóch fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.

Szczegóły przetargu

Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej mowa o tzw. elektrykach, gdzie dwa pociągi z ośmiu powinny być dostarczone do 30 czerwca 2020 roku, natomiast sześć pozostałych do 10 września 2020 roku. Druga cześć dotyczy pojazdów spalinowych, które powinny być dostarczone do 30 czerwca 2020 roku.

Wg. dokumentacji przetargowej pociągi z napędem elektrycznym mają poruszać się z prędkością większą lub równą 160 km/h, posiadać minimalnie 128 miejsc siedzących stałych oraz min. 10 miejsc siedzących uchylnych, jeżeli chodzi o miejsca stojące, to powinny spełniać parametry 4 osób/m2.

Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym ma poruszać się z prędkością większą lub równą 120 km/h. Pojazd będzie posiadał minimalnie 105 miejsc siedzących. Pozostałe parametry związane z liczbą miejsc są identyczne jak te wyżej wymienione.

Podczas otwarcia ofert poznaliśmy wymagania finansowe jaki zamawiający postawił przed wykonawcami i tak w pierwszej części województwo podkarpackie planuje wydać maksymalnie 165 mln zł, natomiast w drugiej 43 mln zł.

Otwarcie ofert i unieważnienie

W pierwszej części przetargu pojawiły się dwie oferty: Newag z Nowego Sącza z ofertą na 157 mln zł oraz Pesa Bydgoszcz z ofertą na 153 mln zł. W drugiej części udział wzięła jedynie firma Newag, która za wykonanie usługi przedstawiła cenę 36 mln zł.

„Dla województwa jako zamawiającego ważna jest nie tylko cena zakupu pojazdu, lecz również późniejsze koszty operacyjne działalności przewozowej, na wysokość których wpływ mają koszty bieżącego utrzymania pojazdów. Mając to na uwadze, w kolejnym postepowaniu zostaną zmienione kryteria oceny ofert, m.in.  większe znaczenie w ocenie będzie miał koszt serwisowania” – wyjaśnia Zbigniew Kozak, z-ca dyrektora Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego.
Reklama
Przetarg unieważniono, ze względu na zbyt wysokie oferty firm, ponieważ o ile ceny zakupu pojazdu nie przekraczały wymagań zamawiającego, to jednak sumując je z późniejszymi kosztami działalności przewozowej oraz kosztami utrzymania pojazdów, oferty przekroczyły wyznaczony budżet.

„Najkorzystniejsze oferty w całym zakresie dostaw i usług  przekroczyły zaplanowany budżet około 18 %. Na etapie analizy złożonych ofert Zamawiający stwierdził, że świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo naprawczej zostało przekroczone około 30 % w stosunku do założonego budżetu na ten cel” – informuje Monika Konopko, z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.

Jeżeli zamawiający nie odwołają się od decyzji, to przetarg zostanie powtórzony jak najszybciej, aby nie zmieniać ostatecznego terminu dostawy: „Chcemy go ponowić, bo chcemy sprawdzić, czy te znaczące przekroczenia nie są wynikiem chwilowej koniunktury, dlatego że tych środków nam brakuje. Nie chcemy zmieniać terminu dostawy” – mówił marszałek województwa podkarpackiego, Władysław Ortyl.

Przypomnijmy, że wartość całego projektu (Podmiejska Kolej Aglomeracyjna) szacuje się na ponad 580 mln zł. Zakłada się, że pierwsze pociągi ruszą w 2021 roku. Według wstępnych założeń nowe linie kursować będą na trasie: Rzeszów – Dębica, Rzeszów- Przeworsk, Rzeszów-Kolbuszowa, Rzeszów –Strzyżów oraz Rzeszów - Port Lotniczy Jasionka.
 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Mateusz Masłowski i Dawid Dryja opuszczają szeregi Asseco Resovii Rzeszów

RZESZÓW. Dawid Dryja z Asseco Resovią związany był od 2011 roku. Masłowski z Resovią związany był od początku swojej przygody z siatkówką.

Rzeszów

Co dalej z przyszłym deptakiem przy ul. Mickiewicza? Remont ul. Grunwaldzkiej jeszcze w tym roku

RZESZÓW. Sprawę komplikuje konserwator zabytków, co z kolei do przebudowy przybliża ul. Grunwaldzką.

Rzeszów

Radni PiS chcą całorocznej wypożyczalni rowerów miejskich

RZESZÓW. Radni proponują m.in. zintegrowanie jej z kartą miejską oraz całorocznego funkcjonowania.

Rzeszów

250 tys. zł za wykonanie przejścia dla pieszych w rejonie C.H. Nowy Świat

RZESZÓW. Aktualnie na ul. Krakowskiej znajduje się oznakowane przejście dla pieszych.

Rzeszów

Początek rekrutacji na Uniwersytet Rzeszowski już 13 maja. Przygotowano ponad 9 tys. miejsc

RZESZÓW. Uniwersytet Rzeszowski przygotował 6131 miejsc na studiach stacjonarnych i 3190 na studiach niestacjonarnych.

Rzeszów

Jedna z rzeszowskich szkół podpisała umowę z Elektrociepłownią PGE przy ul. Ciepłowniczej

RZESZÓW. ZSEo jako jedyna szkoła w Rzeszowie kształci w zawodzie technik energetyk oraz technik systemów i urządzeń energetyki odnawialnej.

Rzeszów

Żywa legenda Asseco Resovii Rzeszów kończy karierę

RZESZÓW. Łukasz Perłowski, żywa legenda zespołu Asseco Resovii Rzeszów zakończył sportową karierę.

Rzeszów

Na moście Narutowicza będzie kładka kompozytowa dla rowerzystów

RZESZÓW. Marek Ustrobiński: „Budowa ścieżek rowerowych jest naszym priorytetem”.

Reklama