RZESZÓW. W lutym ruszył przetarg na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej na rozbudowę ul. Warszawskiej. 18 marca okazało się, że oferty firm zainteresowanych wykonaniem projektu znacznie przekraczają założenia finansowe miasta.
Przypominamy, że w związku z przyłączeniem do Rzeszowa Miłocina, Ratusz zdecydował się na przedłużenie ul. Warszawskiej od starej do nowej granicy miasta. Projekt ma obejmować:
Przypominamy, że w związku z przyłączeniem do Rzeszowa Miłocina, Ratusz zdecydował się na przedłużenie ul. Warszawskiej od starej do nowej granicy miasta. Projekt ma obejmować:
- rozbudowę ul. Warszawskiej na odcinku przyłączonym do Rzeszowa wraz z odcinkami niezbędnymi do przedłużenia istniejącego przekroju dwujezdniowego,
- przebudowę/rozbudowę jednopoziomowych skrzyżowań ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską i ul. Łowiecką wraz z przebudową/rozbudową wlotów ulic,
- budowę chodnika przy ul. Warszawskiej na odcinku od ul. Miłocińskiej do projektowanej rozbudowy ul. Warszawskiej, po stronie terenu kolejowego,
- rozbudowę ul. Myśliwskiej i ul. Łowieckiej w zakresie niezbędnym do przebudowy/rozbudowy skrzyżowań z ul. Warszawską,
- budowę akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu projektowanej ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską,
- budowę drogowych obiektów inżynieryjnych wraz z budową/przebudową oświetlenia, odwodnienia drogi i terenu przyległego.
Łączna długość dróg do przebudowy wynosi ok. 1200 metrów. W tej liczbie zawiera się rozbudowa ul. Warszawskiej – ok. 950 m., ul. Myśliwskiej – ok. 150m. oraz ul. Łowieckiej – ok. 100 m. Ulica docelowo ma posiadać po dwa pasy ruchu na całym odcinku, powstanie chodnik ze ścieżką rowerową oraz pas zieleni pomiędzy przeciwnymi pasami ruchu. Powstaną też zatoki autobusowe oraz nowe przystanki autobusowe.
Reklama
18 marca poznaliśmy zarówno wykonawców zainteresowanych wykonaniem projektu oraz kwoty jakie proponują. Okazuje się, że żadna z trzech ofert nawet w najmniejszym stopniu nie jest zbliżona do 250 tys. zł – tyle właśnie miasto zarezerwowało na dokumentacje.
Najmniejsza proponowana cena wynosi 429 tys. zł i jest to propozycja jednej z rzeszowskich firm Trasal. Kolejna propozycja w kolejności to oferta na 489 tys. zł firmy Mostek z Rzeszowa. Strabag za podjęcie się inwestycji chce 587 tys. zł.
Biorąc pod uwagę zbyt wygórowane propozycje uczestników przetargu, należy spodziewać się, że zostanie on unieważniony. Według danych z dokumentacji przetargowej projekt przebudowy ma być gotowy najpóźniej do 22 listopada 2019 roku.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz