- Od wtorkowego popołudnia kierowcy mogą już korzystać z nowego przejazdu pod torami w ciągu ul. Batorego. Nasze miasto zyskało komfortowe połączenie północnych osiedli z południowymi – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Inwestycja, która jest już na samym finiszu, obejmowała swoim zasięgiem bardzo duży teren. W ramach tego zadania przebudowywany był układ komunikacyjny m.in. ulic: Batorego, Głowackiego, Fredry, Śniadeckich, Orzeszkowej, Styki, Batorego, Żółkiewskiego oraz Siemieńskiego. Wiele prac zostało wykonanych pod ziemią - przebudowane zostały wszystkie instalacje, m.in. wodociągowa, kanalizacyjna.
- Głównym celem tej inwestycji była poprawa komunikacji pomiędzy północną a południową częścią Rzeszowa. Wszyscy pamiętamy stary przejazd pod torami na ul. Batorego. Był wąski, obowiązywał tam ruch wahadłowy. Nowy jest szeroki, komfortowy, ruch odbywa się równocześnie w obydwu kierunkach. Jestem przekonany, że kierowcy będą z niego chętnie korzystali. Dzięki temu z ruchu odciążymy inne ważne ulice śródmieścia m.in. Piłsudskiego, Cieplińskiego a także wiadukt Tarnobrzeski – mówi Konrad Fijołek.
Na inwestycję składało się wiele zadań. Wśród nich była budowa 3-wlotowego ronda dwupasowego w rejonie ZUS’u, połączona z wykonaniem ciągu pieszo -rowerowego wokół ronda oraz rozbudową ul. Głowackiego. Kolejnym z elementów była budowa nowego odcinka drogi od ronda do przejazdu pod przebudowywanym wiaduktem kolejowym. Przebudowany i poszerzony został most na potoku Przyrwa w ciągu ul. Siemieńskiego.
Rozbudowana została ul. Fredry, ul. Orzeszkowej, przebudowano skrzyżowania z ul. Śniadeckich wraz z chodnikami. Pomiędzy ul. Śniadeckich a Orzeszkowej powstało nowe połączenie wraz miejscami postojowymi po obu stronach drogi. Przebudowane zostało także skrzyżowanie ul. Styki z ul. Kopczyńskiego.
Ul. Siemieńskiego przebudowano na odcinku od ul. Kochanowskiego do ul. Maczka. Została poszerzona do trzech pasów ruchu, po stronie wschodniej powstał ciąg pieszo-rowerowy oraz nowa zatoka autobusowa, po zachodniej rozbudowano chodnik. Rozbudowano także skrzyżowania z ul. Kosynierów.
Po wschodniej stronie ul. Żółkiewskiego powstała droga serwisowa, obsługującej wschodni odcinek ul. Kochanowskiego oraz ulice: Chocimską, Klonowicza i Karpińskiego. Przy niej są nowe miejsca postojowe.
Ponadto m.in. wzmocniono nawierzchnie istniejących ulic, wybudowano i przebudowano ich odwonienia, wybudowano przepompownię wód opadowo-roztopowych oraz gruntowych, wybudowano i przebudowano oświetlenie, sieci wodociągowe, kanalizacje sanitarną i deszczową, gazociągi, sieci ciepłownicze.
Na skrzyżowaniu ulic Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego powstała sygnalizacja świetlna oraz przebudowano tę na wlocie ul. Siemieńskiego do ul. Maczka.
Przebudowa układu dróg w centrum Rzeszowa wraz z budową przejazdu pod torami kosztowała blisko 54 mln zł. Miasto zdobyło na nią dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej.
Obecnie trwają jeszcze roboty wykończeniowe. Wykonawca tego zadania, firma Strabag na całkowite zakończenie prac ma czas do 16 grudnia.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz