Rzeszów - Czwartek, 28.11.2024
Reklama

Ponad 500 zgłoszeń w miejskiej aplikacji mobilnej

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Ratusz rozwiązuje „drobniejsze” problemy w mieście, dzięki zgłoszeniom od mieszkańców korzystających z aplikacji #RzeszowToMy. Z ponad 500 spraw, udało się już załatwić prawie 300.

Aplikacja #RzeszowToMy wystartowała we wrześniu br. Powstała po to, aby usprawnić kontakt między mieszkańcami, a urzędnikami. Umożliwia, m.in. zgłaszanie problemów występujących w mieście, takich jak np. usterki chodników, dziura w drodze, dzikie wysypisko śmieci czy uszkodzone oświetlenie.

Jak wynika z danych Urzędu Miasta Rzeszowa mieszkańcy coraz chętniej korzystają z aplikacji. - Do tej pory za jej pośrednictwem zgłosili już ponad pół tysiąca spraw, z których prawie 300 udało się załatwić – informuje Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Co zgłaszają mieszkańcy? Usterki chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Wśród spraw załatwionych w ostatnim czasie jest między innymi montaż nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodnik, a jego generalny remont zaplanowano na przyszły rok.

Drogowcy pracują także w rejonie ulicy Błogosławionej Karoliny, gdzie jeden z mieszkańców osiedla im. Franciszka Kotuli zgłosił uszkodzenie nawierzchni chodnika. Kostka została już zdemontowana i zostanie ułożona od nowa.
Reklama
- Takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich  mieszkańców – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikację #RzeszowToMY można pobrać bezpłatnie, zarówno dla użytkowników z systemem Android jak i IOS. Jest ona zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. - Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze – tłumaczy Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Dotacje dla mieszkańców na retencję wody deszczowej

RZESZÓW. 1 marca 2024 r. rozpoczyna się nabór wniosków o dofinansowanie inwestycji związanych z retencją wód opadowych przy nieruchomościach w Rzeszowie. Można ubiegać się o dotację m.in. na oczko wodne czy ogród...

Rzeszów

Połączenie ulic Krzyżanowskiego i Wieniawskiego. Miasto ogłosiło przetarg

RZESZÓW. 1,4 kilometra ma mieć nowa droga, który połączy ulice Krzyżanowskiego i Wieniawskiego. Miasto ogłosiło przetarg na realizację tej inwestycji. Firmy mają czas na składanie ofert do 20 marca.

Rzeszów

Kontrole kierowców taksówek na aplikację w Rzeszowie. Ujawniono 10 wykroczeń

RZESZOW. Rzeszowscy policjanci wraz z funkcjonariuszami KAS oraz BOSG po raz kolejny przeprowadzili kontrole pojazdów oferujących usługi przewozowe na aplikację.  Sprawdzono 32 pojazdy, ujawniono 10 wykroczeń.

Rzeszów

Ruszył przetarg na budowę strefy wypoczynku i rekreacji na os. Staromieście

RZESZÓW. W rejonie ulic Lubicz i Staromiejskiej, powstanie duża strefa wypoczynku i rekreacji. Przetarg na poszukiwanie wykonawcy tej inwestycji został już ogłoszony.

Rzeszów

Nowości na stacji Rzeszów Główny

RZESZÓW. Na stacji Rzeszów Główny wprowadzono dodatkowe ułatwienia dla podróżnych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. unowocześniły system informacji pasażerskiej. Uruchomiono wyświetlacze i komunikaty głosowe na peronach i w przejściu podziemnym.

Rzeszów

W Rzeszowie powstało Centrum Operacji Bezpieczeństwa

RZESZÓW. Centrum Operacji Bezpieczeństwa, z angielskiego Security Operations Center (SOC),  ma chronić miasto m.in. przed incydentami związanymi z bezpieczeństwem cybernetycznym. To pierwsza w Polsce jednostka tego typu w administracji samorządowej. Wdrożeniem systemu...

Rzeszów

Rzeszowski "Elektronik" zostanie rozbudowany

RZESZÓW. Zespół Szkół Elektronicznych w Rzeszowie, to kolejna placówka oświatowa, która zostanie rozbudowana. W wyniku modernizacji, uczniowie szkoły będą mogli korzystać m.in. z nowych pracowni technicznych oraz językowych.

Rzeszów

Kupując obraz, wspierasz działalność Fundacji Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci

RZESZÓW. Do niedzieli, 18 lutego trwają licytacje  w XV Charytatywnej Aukcji Obrazów ARTYŚCI DZIECIOM „Sztuka pomagania nie mija” organizowanych przez Fundację Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci.

Reklama