Rzeszów - Czwartek, 28.11.2024
Reklama

Ponad 500 zgłoszeń w miejskiej aplikacji mobilnej

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Ratusz rozwiązuje „drobniejsze” problemy w mieście, dzięki zgłoszeniom od mieszkańców korzystających z aplikacji #RzeszowToMy. Z ponad 500 spraw, udało się już załatwić prawie 300.

Aplikacja #RzeszowToMy wystartowała we wrześniu br. Powstała po to, aby usprawnić kontakt między mieszkańcami, a urzędnikami. Umożliwia, m.in. zgłaszanie problemów występujących w mieście, takich jak np. usterki chodników, dziura w drodze, dzikie wysypisko śmieci czy uszkodzone oświetlenie.

Jak wynika z danych Urzędu Miasta Rzeszowa mieszkańcy coraz chętniej korzystają z aplikacji. - Do tej pory za jej pośrednictwem zgłosili już ponad pół tysiąca spraw, z których prawie 300 udało się załatwić – informuje Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Co zgłaszają mieszkańcy? Usterki chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Wśród spraw załatwionych w ostatnim czasie jest między innymi montaż nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodnik, a jego generalny remont zaplanowano na przyszły rok.

Drogowcy pracują także w rejonie ulicy Błogosławionej Karoliny, gdzie jeden z mieszkańców osiedla im. Franciszka Kotuli zgłosił uszkodzenie nawierzchni chodnika. Kostka została już zdemontowana i zostanie ułożona od nowa.
Reklama
- Takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich  mieszkańców – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikację #RzeszowToMY można pobrać bezpłatnie, zarówno dla użytkowników z systemem Android jak i IOS. Jest ona zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. - Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze – tłumaczy Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Asseco Resovia Rzeszów kończy rundę zasadniczą zwycięstwem 3-1

RZESZÓW. Statuetkę MVP otrzymał Bartłomiej Lemański.

Rzeszów

W Pro-Familii przeprowadzą badania najnowszym rezonansem magnetycznym na NFZ

RZESZÓW. Badania zostaną przeprowadzone w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Rzeszów

Po meczu Resovii Rzeszów z Widzewem Łódź zatrzymano ośmiu pseudokibiców

RZESZÓW. W spotkaniu 24. kolejki II ligi rzeszowska drużyna zremisowała z Widzewem Łódź 1-1.

Rzeszów

24 marca odbędzie się bieg charytatywny na rzecz Podkarpackiego Hospicjum dla Dzieci

RZESZÓW. Hasło biegu to: „Każdy serce otwiera, bo młodzież na Hospicjum zbiera”.

Rzeszów

Jedna z nagród na gali Mobile Trends Awards powędrowała do rzeszowskiej firmy

RZESZÓW. 7 marca 2019 roku po raz ósmy wręczono nagrody Mobile Trends Awards

Rzeszów

Dzisiaj ostatnia kolejka PlusLigi. Asseco Resovia Rzeszów zagra z Cerrad Czarni Radom

RZESZÓW. Tegoroczna faza play-off nie dla rzeszowskiej drużyny. 

Rzeszów

23 marca kolejna akcja sprzątania terenów wzdłuż Wisłoka

RZESZÓW. Akcja startuje 23 marca o godzinie 11.00.

Reklama