Rzeszów - Czwartek, 28.11.2024
Reklama

Ponad 500 zgłoszeń w miejskiej aplikacji mobilnej

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Ratusz rozwiązuje „drobniejsze” problemy w mieście, dzięki zgłoszeniom od mieszkańców korzystających z aplikacji #RzeszowToMy. Z ponad 500 spraw, udało się już załatwić prawie 300.

Aplikacja #RzeszowToMy wystartowała we wrześniu br. Powstała po to, aby usprawnić kontakt między mieszkańcami, a urzędnikami. Umożliwia, m.in. zgłaszanie problemów występujących w mieście, takich jak np. usterki chodników, dziura w drodze, dzikie wysypisko śmieci czy uszkodzone oświetlenie.

Jak wynika z danych Urzędu Miasta Rzeszowa mieszkańcy coraz chętniej korzystają z aplikacji. - Do tej pory za jej pośrednictwem zgłosili już ponad pół tysiąca spraw, z których prawie 300 udało się załatwić – informuje Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Co zgłaszają mieszkańcy? Usterki chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Wśród spraw załatwionych w ostatnim czasie jest między innymi montaż nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodnik, a jego generalny remont zaplanowano na przyszły rok.

Drogowcy pracują także w rejonie ulicy Błogosławionej Karoliny, gdzie jeden z mieszkańców osiedla im. Franciszka Kotuli zgłosił uszkodzenie nawierzchni chodnika. Kostka została już zdemontowana i zostanie ułożona od nowa.
Reklama
- Takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich  mieszkańców – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikację #RzeszowToMY można pobrać bezpłatnie, zarówno dla użytkowników z systemem Android jak i IOS. Jest ona zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. - Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze – tłumaczy Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Ruszył przetarg na rozbudowę Podkarpackiego Centrum Chorób Płuc w Rzeszowie

RZESZÓW. Do nowego budynku trafią pacjenci z Kliniki Gruźlicy i Chorób Płuc.

Rzeszów

Kierowco! W niedzielę 12. PKO Półmaraton Rzeszowski, sprawdź utrudnienia

RZESZÓW. Niektóre ulice będa zamknięte lub częściowo wyłączone z ruchu. Pierwsze utrudnienia mogą pojawic się już o godz. 03.30.

Rzeszów

Ratusz rozbuduje strefę płatnego parkowania. Będzie 338 nowych kamer i aplikacja mobilna

RZESZÓW. Nowości mają zostać wprowadzone do 16 listopada 2020 roku. 

Rzeszów

Studenci Politechniki Rzeszowskiej pomagają koleżance w znalezieniu dawcy szpiku

RZESZÓW. Studenci poszukują dawcy dla 19-latki cierpiącej na ostrą białaczkę limfoblastyczną.

Rzeszów

Przy al. Piłsudskiego powstaje nowy mural. Prace są już na ukończeniu

RZESZÓW. Przestrzeń miejską Rzeszowa ozdobi kolejny mural.

Rzeszów

7 kwietnia 12. PKO Półmaraton Rzeszowski. ZTM informuje o objazdach

RZESZÓW. Objazdy dotycza linii nr: 2, 11, 26, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 31, 34, 37 oraz 58.

Rzeszów

Konflikt na linii Stal - Resovia? Chodzi o terminy spotkań na Stadionie Miejskim

RZESZÓW. Cała sprawa miała swój początek po zakończeniu spotkania 26. kolejki II ligi.

Reklama