RZESZÓW. Politechnika Rzeszowska podpisała umowę o wzajemnej współpracy z Safran Aircraft Engines Poland. Dzięki porozumieniu studenci uczelni będą mogli m.in. odbyć w firmie praktyki i staże.
Umowę podpisali prof. dr hab. inż. Tadeusz Markowski, rektor Politechniki Rzeszowskiej i Ronan Carrolaggi, dyrektor zarządzający Safran Aircraft Engines Poland.
- Jestem przekonany, że współpraca z Politechniką Rzeszowską pozwoli nam na podniesienie kompetencji, pracę nad projektami, które wymagają specjalistycznej wiedzy i znalezienia dla nich technicznych rozwiązań – mówił Ronan Carrolaggi, dyrektor zarządzający Safran Aircraft Engines Poland.
Ronan Carrolaggi dodał, że podpisana umowa jest ważna ponieważ rynek jest bardzo konkurencyjny. Jeśli firma Safran chce utrzymać wysoką jakość produktów w Polsce i na świecie musi mieć wysoko wykwalifikowaną kadrę inżynierów zarówno na etapie produkcji części do silników jak i kontroli.
Prof. Tadeusz Markowski, rektor Politechniki Rzeszowskiej podkreślił, że podpisana umowa to nie tylko forma promocji uczelni, ale jednocześnie szansa na to, że kierunek lotnictwo i kosmonautyka będzie się u nas nadal rozwijał.
- Takie umowy przynoszą same korzyści. Będziemy mieli możliwość kierowania studentów na praktyki i staże do firmy Safran. Po drugie, studenci kierunku lotnictwo i kosmonautyka po zakończeniu studiów mają szansę podjąć pracę w regionie w firmach z prawdziwego zdarzenia, które zajmują się produkcją lotniczą – dodał rektor Politechniki Rzeszowskiej.
Współpraca między uczelnią i Safran Aircraft Engines Poland będzie dotyczyć prac naukowo - badawczych prowadzących do usprawnienia i optymalizacji procesów produkcyjnych wdrożonych w Safran Aircraft Engines Poland, organizacji praktyk i staży studenckich oraz doposażenia laboratoriów uczelni.
- Na ten moment Politechnika Rzeszowska ma monopol na specjalistów branży lotniczej. Firmy z sektora lotniczego pojawią się w naszym regionie właśnie z powodu wykwalifikowanej kadry. To rodzaj naczynia połączonego – podkreślił prof. Tadeusz Markowski.
Zakład Safran Aircraft Engines Poland zlokalizowany w Sędziszowie Małopolskim, 20 kilometrów od Rzeszowa, specjalizuje się w produkcji zaawansowanych technologicznie komponentów do najnowocześniejszych silników lotniczych LEAP. Silniki LEAP są następcą najpopularniejszego dotychczas silnika CFM56 i stanowią jednostki napędowe dla nowej generacji samolotów pasażerskich: Airbus, Boeing i Comac.
Safran Aircraft Engines to światowy lider w produkcji silników lotniczych. Firma jest częścią międzynarodowej Grupy Safran skupiającej zaawansowane technologicznie spółki specjalizujące się w dostarczaniu systemów i wyposażenia dla przemysłu lotniczego, kosmicznego, obronnego i związanego z bezpieczeństwem. Grupa Safran zatrudnia 91 000 pracowników w 60 krajach w prawie 340 zakładach, centrach rozwojowych i biurach konstrukcyjnych na całym świecie.
Umowę podpisali prof. dr hab. inż. Tadeusz Markowski, rektor Politechniki Rzeszowskiej i Ronan Carrolaggi, dyrektor zarządzający Safran Aircraft Engines Poland.
- Jestem przekonany, że współpraca z Politechniką Rzeszowską pozwoli nam na podniesienie kompetencji, pracę nad projektami, które wymagają specjalistycznej wiedzy i znalezienia dla nich technicznych rozwiązań – mówił Ronan Carrolaggi, dyrektor zarządzający Safran Aircraft Engines Poland.
Ronan Carrolaggi dodał, że podpisana umowa jest ważna ponieważ rynek jest bardzo konkurencyjny. Jeśli firma Safran chce utrzymać wysoką jakość produktów w Polsce i na świecie musi mieć wysoko wykwalifikowaną kadrę inżynierów zarówno na etapie produkcji części do silników jak i kontroli.
Prof. Tadeusz Markowski, rektor Politechniki Rzeszowskiej podkreślił, że podpisana umowa to nie tylko forma promocji uczelni, ale jednocześnie szansa na to, że kierunek lotnictwo i kosmonautyka będzie się u nas nadal rozwijał.
- Takie umowy przynoszą same korzyści. Będziemy mieli możliwość kierowania studentów na praktyki i staże do firmy Safran. Po drugie, studenci kierunku lotnictwo i kosmonautyka po zakończeniu studiów mają szansę podjąć pracę w regionie w firmach z prawdziwego zdarzenia, które zajmują się produkcją lotniczą – dodał rektor Politechniki Rzeszowskiej.
Reklama
- Na ten moment Politechnika Rzeszowska ma monopol na specjalistów branży lotniczej. Firmy z sektora lotniczego pojawią się w naszym regionie właśnie z powodu wykwalifikowanej kadry. To rodzaj naczynia połączonego – podkreślił prof. Tadeusz Markowski.
Zakład Safran Aircraft Engines Poland zlokalizowany w Sędziszowie Małopolskim, 20 kilometrów od Rzeszowa, specjalizuje się w produkcji zaawansowanych technologicznie komponentów do najnowocześniejszych silników lotniczych LEAP. Silniki LEAP są następcą najpopularniejszego dotychczas silnika CFM56 i stanowią jednostki napędowe dla nowej generacji samolotów pasażerskich: Airbus, Boeing i Comac.
Safran Aircraft Engines to światowy lider w produkcji silników lotniczych. Firma jest częścią międzynarodowej Grupy Safran skupiającej zaawansowane technologicznie spółki specjalizujące się w dostarczaniu systemów i wyposażenia dla przemysłu lotniczego, kosmicznego, obronnego i związanego z bezpieczeństwem. Grupa Safran zatrudnia 91 000 pracowników w 60 krajach w prawie 340 zakładach, centrach rozwojowych i biurach konstrukcyjnych na całym świecie.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz