Przetarg na wybór firmy, która podejmie się tego zadania został już ogłoszony. Otwarcie ofert zostało zaplanowane na 17 lipca. Latem tego roku wykonawca ma zostać wybrany. Na przygotowanie dokumentu będzie miał osiem miesięcy od daty podpisania umowy. Jako, że przyszła droga będzie przebiegać zarówno po terenie Rzeszowa jak też i poza jego granicami Program Funkcjonalno-Użytkowy zostanie sfinansowany z pieniędzy z budżetu miasta i z budżetu województwa podkarpackiego.
Czym jest PFU? Jest to dokument, który w sposób szczegółowy opisuje przyszłą inwestycję wraz z jej kosztami. Program będzie podstawą do realizacji inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.
Przyszłe połączenie drogowe ulic Warszawskiej i Krakowskiej ma mieć ok. 6,5 km długości i po dwa pasy w każdym z kierunków. Jego częścią ma być wiadukt drogowy nad ulicą Warszawską oraz linią kolejową nr 71 Ocice – Rzeszów i linią kolejową nr 91 Kraków – Medyka. Długość przyszłej drogi na terenie Rzeszowa to ok. 5,4 km a na terenie gminy Świlcza 1,1 km. Częścią przyszłej inwestycji będzie budowa chodników, ścieżek rowerowych, skrzyżowań, zatok autobusowych, oświetlenia, odwodnienia.
- Połączenie ulic Warszawskiej i Krakowskiej będzie ważnym elementem układu komunikacyjnego miasta. Będzie to trzeci i ostatni element trasy północnej miasta. Ponadto dzięki tej drodze lepiej skomunikowana zostanie strefa przemysłowa Dworzysko – podkreśla Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz