RZESZÓW. Projekt połączenia al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą jest już prawie gotowy. Ratusz po wakacjach chce się starać o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Zarówno budowa obwodnicy południowej jak i połączenia al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą może okazać się kwestią kluczową, jeżeli mówimy o rozładowaniu korków na ulicach Rzeszowa.
Sama inicjatywa związana z utworzeniem Wisłokostrady rozpoczęła się już dużo wcześniej, a jedną z jej części było m.in. wykonanie przedłużenia al. Rejtana, której aktualnie nadano nazwę ul. Dworaka. Kolejna część inwestycji to właśnie połączenie Rejtana-Ciepłownicza, która wiąże się z budową dwujezdniowej drogi (po dwa pasy ruchu) o długości około 1 420 m wraz z budową odwodnienia i oświetlenia ulicznego oraz budową obustronnych chodników i ścieżek rowerowych oddzielonych od jezdni pasami zieleńca szerokości 3,5 m.
Roboty wiążą się także z przebudową ul. Ciepłowniczej na długości około 250 m z przebudową jednostronnego chodnika i ścieżki rowerowej. Co więcej na ulicy znajdzie się również rondo. W ramach zadania zostanie wybudowana estakada nad linią kolejową o długości około 370 m, oraz dobudowa pod drugą jezdnię mostu na potoku Młynówka długości około 20 m.
„Kończymy projekt i będziemy się starać zaraz po wakacjach o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej” – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.
Utworzenie Wisłostrady zakłada również rozbudowę ul. Gen. Maczka do przekroju dwujezdniowego z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi oddzielonymi od jezdni zieleńcami o szerokości 3,5 m oraz przebudową skrzyżowania z sygnalizacją świetlną ul. Lubelskiej i ul. Siemiradzkiego.
Połączenie al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą (II etap inwestycji) wyceniono w wieloletniej prognozie finansowej miasta na kwotę prawie 104 mln zł.
Zarówno budowa obwodnicy południowej jak i połączenia al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą może okazać się kwestią kluczową, jeżeli mówimy o rozładowaniu korków na ulicach Rzeszowa.
Sama inicjatywa związana z utworzeniem Wisłokostrady rozpoczęła się już dużo wcześniej, a jedną z jej części było m.in. wykonanie przedłużenia al. Rejtana, której aktualnie nadano nazwę ul. Dworaka. Kolejna część inwestycji to właśnie połączenie Rejtana-Ciepłownicza, która wiąże się z budową dwujezdniowej drogi (po dwa pasy ruchu) o długości około 1 420 m wraz z budową odwodnienia i oświetlenia ulicznego oraz budową obustronnych chodników i ścieżek rowerowych oddzielonych od jezdni pasami zieleńca szerokości 3,5 m.
Roboty wiążą się także z przebudową ul. Ciepłowniczej na długości około 250 m z przebudową jednostronnego chodnika i ścieżki rowerowej. Co więcej na ulicy znajdzie się również rondo. W ramach zadania zostanie wybudowana estakada nad linią kolejową o długości około 370 m, oraz dobudowa pod drugą jezdnię mostu na potoku Młynówka długości około 20 m.
Reklama
Utworzenie Wisłostrady zakłada również rozbudowę ul. Gen. Maczka do przekroju dwujezdniowego z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi oddzielonymi od jezdni zieleńcami o szerokości 3,5 m oraz przebudową skrzyżowania z sygnalizacją świetlną ul. Lubelskiej i ul. Siemiradzkiego.
Połączenie al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą (II etap inwestycji) wyceniono w wieloletniej prognozie finansowej miasta na kwotę prawie 104 mln zł.
Rafał Bolanowski (rafal.bolanowski@resinet.pl)
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz