Z Lublina do Stalowej Woli bez przesiadek
Na zmodernizowaną linię między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadowem w piątek (11 października) wrócą pociągi regionalne. Skończą się przesiadki do autobusów komunikacji zastępczej. Pociągi będą też kursowały na całej trasie ze Stalowej Woli do Lublina. Czas podróży ze stolicy Lubelszczyzny na Podkarpacie skróci się o około 15 minut z ok. 1 godz. 55 minut do 1 godz. 40 minut.
„ Modernizacja linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa to inwestycja, która rozszerza dostępność komunikacyjną mieszkańców regionu i powiatów. Lepsza i sprawniejsza kolej to ułatwienie codziennych dojazdów do szkół i do pracy oraz zwiększenie możliwości gospodarki i atrakcyjności województwa. Podjęliśmy walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Będzie ona kontynuowana. Mamy szansę na podniesienie mobilności społecznej” – powiedział Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Lepszy komfort obsługi na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów ma zapewnić 16 zmodernizowanych stacji i przystanków: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Kraśnik, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików, Lipa, Kępa, Pilchów i Stalowa Wola Rozwadów. Nowe perony są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Sprawny przejazd na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów to efekt modernizacji ok. 105 km toru oraz 60 nowych rozjazdów. Dla elektryfikacji ustawiono ponad 1800 słupów sieci trakcyjnej. Trwa budowa 5 nowych podstacji trakcyjnych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie. Zakończono remont podstacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Przebudowano 70 obiektów inżynieryjnych oraz 75 przejazdów kolejowo-drogowych.
KP Polskie Linie Kolejowe S.A., Województwo Podkarpackie, Powiat Mielecki i Gmina Miejska Mielec podpisały list intencyjny w sprawie współpracy przy budowie wiaduktu drogowego w Mielcu. List intencyjny dotyczy współpracy przy budowie wiaduktu drogowego w Mielcu, który zastąpi dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe w ciągu ul. Kosmonautów oraz ul. Orlej . Realizacja inwestycji oznacza sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację w regionie oraz większy poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów na linii Padew – Mielec – Dębica.
Stację Mielec zmodernizują Polskie Linie Kolejowe w ramach reaktywacji trasy Padew - Mielec - Dębica (nr 25). Będzie nowy peron, dostosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Kładkę zastąpi dłuższe przejście pod torami wyposażone w windy. Skorzystają z niego nie tylko podróżni w dojściu na peron, ale i mieszkańcy w ramach komunikacji między dzielnicami, leżącymi po obu stronach stacji.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 PLN, kwota dofinansowania unijnego - 166 355 438,06 zł. Prace na odcinku Mielec – Dębica zakończą się w czwartym kwartale 2020 r.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz