RZESZÓW. Rada Miasta Rzeszowa zaakceptowała projekt uchwały ustanawiający nowe stawki za korzystanie z miejsc parkingowych w strefie płatnego parkowania. Powstaną także dwie nowe podstrefy na os. Grota Roweckiego i os. 1000-lecia.
Dwie nowe strefy będą oznaczone kolorem „zielonym”(os. 1000-lecia) i „czerwonym”(os. Grota Roweckiego) i zgodnie z brzmieniem projektu uchwały zaczną obowiązywać od 1 października br. Wyższe opłaty za parkowanie w poszczególnej podstrefie zostaną wprowadzone „w życie” od 1 maja 2020 roku.
Nowe stawki
W podstrefie „niebieskiej” i „zielonej” po podwyżce zapłacimy 2,5 zł za pierwszą godzinę, 3 zł za drugą godzinę, 3,60 zł za trzecią godzinę i 2,5 zł za czwartą i każdą kolejną godzinę. Parkowanie w strefie „pomarańczowej” i „czerwonej” wiąże się z opłatą w wysokości 2 zł za każdą godzinę postoju.
Zwiększona zostaje również kwota za abonament. Dotychczasowe 200 zł, które płaciliśmy miesięcznie za parkowanie w podstrefie „niebieskiej” wzrośnie do 250 zł. Zwiększona zostanie również stawka, którą dotychczas płacili abonenci „pomarańczowej” podstrefy. Nowe zasady mówią o tym, że trzy pozostałe podstrefy (poza „niebieską) zostaną obciążone kosztem 150 zł miesięcznie.
Dodatkowo dla pojazdów o napędzie hybrydowym w podstrefie „niebieskiej” miesięczny abonament to koszt 125 zł miesięcznie, zaś dla pozostałych podstref 75 zł miesięcznie. Samochody elektryczne korzystają z płatnych miejsc parkingowych za darmo.
Debata radnych
W zdecydowanej większości radni z optymizmem zareagowali na nowe propozycje cenowe w strefie płatnego parkowania. W trakcie rozmów pojawiło się kilka tematów, które już wcześniej zagościły na sali sesyjnej, jak m.in. pomysł budowy parkingów na obrzeżach miasta, które miałyby skłonić kierowców, żeby przesiąść się do komunikacji miejskiej.
„Trend z poszerzaniem ma nasze poparcie. Chciałbym zwrócić uwagę na jeden element. Celem miasta powinno być zmniejszanie liczby samochodów w centrum miasta. Zwiększenie cen jest elementem, który na to wpływa” – mówił Marcin Fijołek, szef klubu Prawa i Sprawiedliwości.
Co więcej, radna Maria Warchoł, Marcin Deręgowski oraz Daniel Kunysz uważają, że stawki za pierwszą godzine powinny być wyższe: „Stawka powinna być zbliżona do ceny biletu jednoprzejazdowego w komunikacji miejskiej” – wyjaśniał Daniel Kunysz.
W związku z powyższym stanowiskiem radnych pojawił się wniosek o podniesienie stawek, jakie znajdują się w projekcie uchwały. Nie mniej jednak został on odrzucony 12 głosami radnych. W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały, za opowiedziało się 21 radnych, zaś od głosu wstrzymali się: Maria Warchoł, Robert Walawender i Tadeusz Ożyło.
Nowy cennik zacznie obowiązywać od 1 maja br.. Dwie nowe podstrefy będą uruchomione od października 2020 roku.
Dwie nowe strefy będą oznaczone kolorem „zielonym”(os. 1000-lecia) i „czerwonym”(os. Grota Roweckiego) i zgodnie z brzmieniem projektu uchwały zaczną obowiązywać od 1 października br. Wyższe opłaty za parkowanie w poszczególnej podstrefie zostaną wprowadzone „w życie” od 1 maja 2020 roku.
Nowe stawki
W podstrefie „niebieskiej” i „zielonej” po podwyżce zapłacimy 2,5 zł za pierwszą godzinę, 3 zł za drugą godzinę, 3,60 zł za trzecią godzinę i 2,5 zł za czwartą i każdą kolejną godzinę. Parkowanie w strefie „pomarańczowej” i „czerwonej” wiąże się z opłatą w wysokości 2 zł za każdą godzinę postoju.
Zwiększona zostaje również kwota za abonament. Dotychczasowe 200 zł, które płaciliśmy miesięcznie za parkowanie w podstrefie „niebieskiej” wzrośnie do 250 zł. Zwiększona zostanie również stawka, którą dotychczas płacili abonenci „pomarańczowej” podstrefy. Nowe zasady mówią o tym, że trzy pozostałe podstrefy (poza „niebieską) zostaną obciążone kosztem 150 zł miesięcznie.
Dodatkowo dla pojazdów o napędzie hybrydowym w podstrefie „niebieskiej” miesięczny abonament to koszt 125 zł miesięcznie, zaś dla pozostałych podstref 75 zł miesięcznie. Samochody elektryczne korzystają z płatnych miejsc parkingowych za darmo.
Reklama
W zdecydowanej większości radni z optymizmem zareagowali na nowe propozycje cenowe w strefie płatnego parkowania. W trakcie rozmów pojawiło się kilka tematów, które już wcześniej zagościły na sali sesyjnej, jak m.in. pomysł budowy parkingów na obrzeżach miasta, które miałyby skłonić kierowców, żeby przesiąść się do komunikacji miejskiej.
„Trend z poszerzaniem ma nasze poparcie. Chciałbym zwrócić uwagę na jeden element. Celem miasta powinno być zmniejszanie liczby samochodów w centrum miasta. Zwiększenie cen jest elementem, który na to wpływa” – mówił Marcin Fijołek, szef klubu Prawa i Sprawiedliwości.
Co więcej, radna Maria Warchoł, Marcin Deręgowski oraz Daniel Kunysz uważają, że stawki za pierwszą godzine powinny być wyższe: „Stawka powinna być zbliżona do ceny biletu jednoprzejazdowego w komunikacji miejskiej” – wyjaśniał Daniel Kunysz.
W związku z powyższym stanowiskiem radnych pojawił się wniosek o podniesienie stawek, jakie znajdują się w projekcie uchwały. Nie mniej jednak został on odrzucony 12 głosami radnych. W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały, za opowiedziało się 21 radnych, zaś od głosu wstrzymali się: Maria Warchoł, Robert Walawender i Tadeusz Ożyło.
Nowy cennik zacznie obowiązywać od 1 maja br.. Dwie nowe podstrefy będą uruchomione od października 2020 roku.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz