Na trasie z Rzeszowa do Strzyżowa nad Wisłokiem powstanie 5 dodatkowych przystanków: Rzeszów Galeria, Rzeszów Osiedle Dąbrowskiego, Boguchwała, Lutoryż, Żarnowa. Przystanki w miejscowościach Glinik Charzewski i Strzyżów będą przebudowane.
Nowe przystanki będą posiadały wyższe perony, co ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągu. Wyposażone zostaną w udogodnienia dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się (pochylnie) oraz dla osób niewidomych i słabo widzących (oznakowanie z systemem ścieżek naprowadzających). Zamontowane zostaną wiaty i ławki. Dobrą orientację w podróży zapewni czytelne oznakowanie i tablice informacyjne.
Dwie mijanki na jednotorowej linii Rzeszów - Strzyżów nad Wisłokiem w miejscowościach Lutoryż oraz Glinik Charzewski umożliwią sprawniejszy ruch pociągów i możliwość organizacji większej liczby połączeń. Dzięki nowym rozwiązaniom, pociągi aglomeracyjne będą mogły kursować w szczycie komunikacyjnym co 30 minut i co 60 min. poza szczytem. Na stacji Strzyżów nad Wisłokiem powstanie dodatkowy peron dla połączeń aglomeracyjnych.
W lutym rozpoczyna się przebudowa linii. Gromadzone są materiały. W rejonie mijanki Lutoryż wykonawca przygotowuje teren. Po rozbiórce szyn i podkładów zbudowany zostanie nowy tor.
Zmiany w organizacji ruchu pociągów
Zakres prac na jednotorowej linii wymaga zmian w organizacji ruchu pociągów. Informacje o zmianach uwzględnione zostały z wyprzedzeniem w rozkładzie jazdy. Od 5 lutego dla pociągów Polregio przewidziano zastępczą komunikację autobusową na odcinku Rzeszów Główny – Strzyżów nad Wisłokiem. Zmianę wprowadzono do października. Szczegółowe informacje dostępne są na portalu pasażera. Zakończenie prac na trasie Rzeszów Główny – Strzyżów nad Wisłokiem planowane jest w IV kwartale 2022 r.
Reklama
Oprócz pięciu nowych przystanków na linii Rzeszów Główny – Strzyżów, dostępność komunikacyjną zwiększą nowe obiekty również na innych trasach, z których korzysta Podmiejska Kolej Aglomeracyjna. Na linii z Rzeszowa do Dębicy i Przeworska, oprócz Rzeszowa Wschodniego i Rzeszowa Dworzysko, będą przystanki Rzeszów Północny oraz Sędziszów Małopolski Wschodni. W stronę Kolbuszowej powstaną Rzeszów Północny, Głogów Małopolski Niwa oraz Kolbuszowa Górna.
PLK wybudują blisko 5 km połączenie Rzeszowa z nową stacją Port Lotniczy Rzeszów. Na trasie będzie przystanek Park technologiczny.
Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej, to zadanie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za blisko 300 mln zł netto. Jest to część szerszego projektu realizowanego przez Województwo Podkarpackie pn. „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA". Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dofinansowanie unijne wynosi 209,6 mln zł. Prace mają zakończyć się w trzecim kwartale 2023 r.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz