RZESZÓW. Przetarg na budowę kładek rowerowych, które miałyby powstać przy moście Lwowskim, Karpackim i Narutowicza trwa. Miasto znalazło wykonawcę. Choć jego oferta nie prezentuje się idealnie, to jest szansa na realizację jednej z trzech części.
Wszystkie przeprawy dla rowerzystów mają być zbudowane jako osobne elementy, a inwestycja, zgodnie z dokumentacją, ma się zakończyć w trzecim kwartale 2021 roku. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku miasto próbowało znaleźć wykonawcę, który zająłby się budową kładki kompozytowej na moście Narutowicza. Starania okazały się bezskuteczne, a warunki stawiane przez firmy były pod względem finansowym nie do zaakceptowania dla władz miasta.
1/3 sukcesu
Tym razem miało być inaczej, przetarg poza mostem Narutowicza mówi o kładkach przy moście Karpackim i Lwowskim. Cała procedura została podzielona na trzy części (I część – most Narutowicza; II część – most Karpacki; III cześć – most Lwowski), co w teorii umożliwiało realizację tej inwestycje trzem różnym wykonawcom. Nie mniej jednak, w przetargu udział wzięła tylko jedna firma: „INTOP” Tarnobrzeg.
Jak wiadomo, samo uczestnictwo jakiegokolwiek wykonawcy w przetargu, nie czyni inwestycje wykonaną, a przetargu rozstrzygniętym. Podobnie jest w tym przypadku, gdyż zgodnie z ofertą, jedynie trzecia część ma szanse na realizację. Wdając się w szczegóły, na I część przetargu miasto zarezerwowało 2,1 mln zł, II cześć to limit do 3,2 mln zł, zaś III część została wyceniona na kwotę 3 mln zł.
Wykonawca przedstawił wyższą ofertę w I i II część, to odpowiednio 4,2 mln zł i 4,6 mln zł. Ku uciesze miasta, jest szansa na porozumienie w przypadku kładki na moście Lwowskim (III część), którą wykonawca wycenił na 2,9 mln zł. Dodajmy, że uczestnik przetargu, określił termin wykonania umowy. We wszystkich trzech przypadkach mówimy o dacie 30.06.2021 r.
Kolejny krok należy do władz miasta, które zdecydują czy zwiększyć środki na poszczególne części, czy jedyny most jaki doczeka się realizacji to ten biegnący wzdłuż Al. Józefa Piłsudskiego. Na inwestycje miasto otrzymało dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 – Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski w wysokości. Jeżeli przez cały kolejny rok inwestycja nie znajdzie odpowiedniego wykonawcy, to dofinansowanie unijne przepadnie.
Szczegóły techniczne kładek
Przy moście Narutowicza ma powstać dwukierunkowa kładka rowerowa o długości ok. 105 m, umieszczona na istniejącej konstrukcji ciepłociągu. II część mówi o budowie wydzielonej dwukierunkowej drogi dla rowerów (o długości ok. 105 m) na moście Karpackim, która zostałaby zamontowana od strony Bulwarów.
Ostatnia cześć przetargu dotyczy budowy kładki rowerowej o długości ok. 86 metrów przy moście Lwowskim (od strony Kopca Konfederatów Barskich). Należy podkreślić, że każda z ww. części inwestycji zakłada budowę odpowiednich dojazdów i zjazdów z kładek. Wszystkie również zostaną odpowiednio oświetlone.
Wszystkie przeprawy dla rowerzystów mają być zbudowane jako osobne elementy, a inwestycja, zgodnie z dokumentacją, ma się zakończyć w trzecim kwartale 2021 roku. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku miasto próbowało znaleźć wykonawcę, który zająłby się budową kładki kompozytowej na moście Narutowicza. Starania okazały się bezskuteczne, a warunki stawiane przez firmy były pod względem finansowym nie do zaakceptowania dla władz miasta.
1/3 sukcesu
Tym razem miało być inaczej, przetarg poza mostem Narutowicza mówi o kładkach przy moście Karpackim i Lwowskim. Cała procedura została podzielona na trzy części (I część – most Narutowicza; II część – most Karpacki; III cześć – most Lwowski), co w teorii umożliwiało realizację tej inwestycje trzem różnym wykonawcom. Nie mniej jednak, w przetargu udział wzięła tylko jedna firma: „INTOP” Tarnobrzeg.
Jak wiadomo, samo uczestnictwo jakiegokolwiek wykonawcy w przetargu, nie czyni inwestycje wykonaną, a przetargu rozstrzygniętym. Podobnie jest w tym przypadku, gdyż zgodnie z ofertą, jedynie trzecia część ma szanse na realizację. Wdając się w szczegóły, na I część przetargu miasto zarezerwowało 2,1 mln zł, II cześć to limit do 3,2 mln zł, zaś III część została wyceniona na kwotę 3 mln zł.
Wykonawca przedstawił wyższą ofertę w I i II część, to odpowiednio 4,2 mln zł i 4,6 mln zł. Ku uciesze miasta, jest szansa na porozumienie w przypadku kładki na moście Lwowskim (III część), którą wykonawca wycenił na 2,9 mln zł. Dodajmy, że uczestnik przetargu, określił termin wykonania umowy. We wszystkich trzech przypadkach mówimy o dacie 30.06.2021 r.
Reklama
Szczegóły techniczne kładek
Przy moście Narutowicza ma powstać dwukierunkowa kładka rowerowa o długości ok. 105 m, umieszczona na istniejącej konstrukcji ciepłociągu. II część mówi o budowie wydzielonej dwukierunkowej drogi dla rowerów (o długości ok. 105 m) na moście Karpackim, która zostałaby zamontowana od strony Bulwarów.
Ostatnia cześć przetargu dotyczy budowy kładki rowerowej o długości ok. 86 metrów przy moście Lwowskim (od strony Kopca Konfederatów Barskich). Należy podkreślić, że każda z ww. części inwestycji zakłada budowę odpowiednich dojazdów i zjazdów z kładek. Wszystkie również zostaną odpowiednio oświetlone.
Rafał Bolanowski (rafal.bolanowski@resinet.pl)
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz