RZESZÓW. O przebieg obwodnicy południowej pytał w interpelacji jeden z radnych Miasta Rzeszów. W odpowiedzi czytamy, że Ratusz preferuje rozwiązanie z wykorzystaniem wyspy pośrodku zbiornika rzeki Wisłoki oraz budową dwóch mostów.
Pytanie do Ratusza dotyczące budowy obwodnicy południowej, mającej połączyć al. Sikorskiego z ul. Podkarpacką, skierował Marcin Fijołek, szef klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości. W odpowiedzi czytamy, że rozważano kilka alternatywnych przebiegów drogi, w tym taki który omija zalew na rzece Wisłok, jednak tego typu propozycje ingerują w strefę ochrony ujęcia wód dla Rzeszowa oraz kolidują z zabudowaniami na os. Zwięczyca i Budziwój.
Dwa warianty
„Przebieg przedmiotowej drogi został wytyczony w sposób możliwie najmniej ingerujący w działki zabudowane i ich funkcje, przy zachowaniu funkcjonalności inwestycji i możliwości kontynuacji przedsięwzięcia w kierunku północno-wschodnim” – informuje w odpowiedzi na interpelacje zastępca prezydenta Rzeszowa, Marek Ustrobiński.
Po analizie inwestycji, miasto przedstawiło dwa warianty lokalizacyjne inwestycji, które różną się jedynie początkowym przebiegiem od strony ul. Podkarpackiej. Mowa o terenach znajdujących się przed terenami zbiornika wodnego rzeki Wisłok.
„Warianty W1 i W2 różnią się przebiegiem na odcinku początkowym, do skrzyżowania z ul. Jana Pawła II, co obejmuje w głównej mierze przebieg inwestycji przez teren zbiornika na Wisłoku. Wynika z tego nieznaczna różnica w długości poszczególnych wariantów oraz różnica w ilości obiektów inżynierskich z uwagi na konieczność przekroczenia cieku Paryja przez wariant W2” – dodaje Marek Ustrobiński.
Wariant preferowany W1, według dokumentów planistycznych, przebiega poprzez obszary planowane jako tereny komunikacji. Projektowane zajęcie terenu pod przedsięwzięcie jest zatem zgodne z ustaleniami tego dokumentu. Początkowo wariant biegnie śladem ulicy Wetlińskiej, natomiast nowy przebieg ul. Wetlińskiej zaplanowano po południowej stronie drogi wojewódzkiej – ma ona jednocześnie stanowić drogę zbiorczą dla terenów zabudowanych.
Następnie inwestycja w wariancie W1 przekracza Wisłok z wykorzystaniem wyspy pośrodku zbiornika, po czym wkracza na tereny zabudowane osiedla Budziwój, gdzie przecina lokalne drogi i tereny zabudowane, znajdujące się w obrębie korytarza przewidzianego na realizację drogi. Za terenem zabudowanym wariant przecina dolinę rzeki Strug, która w miejscu przekroczenia ma charakter meandrujący, zbliżony do naturalnego. Za Strugiem droga kieruje się na wschód w stronę terenów zabudowanych osiedla Biała, do ul. Sikorskiego, gdzie ma swój koniec.
Szczegóły techniczne
Zakres planowanej inwestycji obejmuje stworzenie drogi dwujezdniowej, czteropasmowej o długości 5728,50 m, most nad zalewem o długości 970 m, skonstruowany jako dwie niezależne konstrukcje po jednej dla każdego kierunku ruchu o szerokości 2 x 15,44 m, most na rzece Strug o długości ok. 130 m, ciągi pieszo-rowerowe dwukierunkowe po obu stronach drogi i przejścia dla pieszych.
Na obwodnicy południowej mają znaleźć się zatoki autobusowe oraz połączenia z istniejącym układem komunikacyjnym (drogi zjazdowe i skrzyżowania).
Inwestycja wiąże się również z rozbiórka kolidujących obiektów, których ilość wynosi 47, to m.in. 14 budynków mieszkalnych, 5 niezamieszkałych oraz jeden zamieszkały nie przez właściciela(członka rodziny – dozgonne zamieszkiwanie).
Pytanie do Ratusza dotyczące budowy obwodnicy południowej, mającej połączyć al. Sikorskiego z ul. Podkarpacką, skierował Marcin Fijołek, szef klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości. W odpowiedzi czytamy, że rozważano kilka alternatywnych przebiegów drogi, w tym taki który omija zalew na rzece Wisłok, jednak tego typu propozycje ingerują w strefę ochrony ujęcia wód dla Rzeszowa oraz kolidują z zabudowaniami na os. Zwięczyca i Budziwój.
Dwa warianty
„Przebieg przedmiotowej drogi został wytyczony w sposób możliwie najmniej ingerujący w działki zabudowane i ich funkcje, przy zachowaniu funkcjonalności inwestycji i możliwości kontynuacji przedsięwzięcia w kierunku północno-wschodnim” – informuje w odpowiedzi na interpelacje zastępca prezydenta Rzeszowa, Marek Ustrobiński.
Po analizie inwestycji, miasto przedstawiło dwa warianty lokalizacyjne inwestycji, które różną się jedynie początkowym przebiegiem od strony ul. Podkarpackiej. Mowa o terenach znajdujących się przed terenami zbiornika wodnego rzeki Wisłok.
„Warianty W1 i W2 różnią się przebiegiem na odcinku początkowym, do skrzyżowania z ul. Jana Pawła II, co obejmuje w głównej mierze przebieg inwestycji przez teren zbiornika na Wisłoku. Wynika z tego nieznaczna różnica w długości poszczególnych wariantów oraz różnica w ilości obiektów inżynierskich z uwagi na konieczność przekroczenia cieku Paryja przez wariant W2” – dodaje Marek Ustrobiński.
Wariant preferowany W1, według dokumentów planistycznych, przebiega poprzez obszary planowane jako tereny komunikacji. Projektowane zajęcie terenu pod przedsięwzięcie jest zatem zgodne z ustaleniami tego dokumentu. Początkowo wariant biegnie śladem ulicy Wetlińskiej, natomiast nowy przebieg ul. Wetlińskiej zaplanowano po południowej stronie drogi wojewódzkiej – ma ona jednocześnie stanowić drogę zbiorczą dla terenów zabudowanych.
Reklama
Szczegóły techniczne
Zakres planowanej inwestycji obejmuje stworzenie drogi dwujezdniowej, czteropasmowej o długości 5728,50 m, most nad zalewem o długości 970 m, skonstruowany jako dwie niezależne konstrukcje po jednej dla każdego kierunku ruchu o szerokości 2 x 15,44 m, most na rzece Strug o długości ok. 130 m, ciągi pieszo-rowerowe dwukierunkowe po obu stronach drogi i przejścia dla pieszych.
Na obwodnicy południowej mają znaleźć się zatoki autobusowe oraz połączenia z istniejącym układem komunikacyjnym (drogi zjazdowe i skrzyżowania).
Inwestycja wiąże się również z rozbiórka kolidujących obiektów, których ilość wynosi 47, to m.in. 14 budynków mieszkalnych, 5 niezamieszkałych oraz jeden zamieszkały nie przez właściciela(członka rodziny – dozgonne zamieszkiwanie).
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz