Rzeszów - Piątek, 22.11.2024
Reklama

Budowa Wisłokostrady. Wbito symboliczną łopatę

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Dzisiaj w rejonie targowiska przy ul. Dworaka odbyło się symboliczne wbicie łopaty pod budowę drogi, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka, czyli tzw. Wisłokostrady. Inwestycja ma być gotowa 2026 roku.
 
- To jest bardzo ważny dzień dla naszego miasta. To jest dzień, na który czekaliśmy kilkadziesiąt lat – mówił Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek podczas uroczystości symbolicznego wbicia łopaty pod budowę Wisłokostrady.
 
Prezydent przypomniał, że od około 20 lat trwała długa dyskusja dotycząca tego w jaki sposób uzupełnić brakujący element śródmiejskiego układu komunikacyjnego, jak powinna przebiegać trasa Wisłokostrady, a później jak sfinansować to ogromne przedsięwzięcie. - Po wielu latach udało się nam domknąć wszystkie brakujące elementy. Rusza budowa brakującego fragmentu śródmiejskiego układu drogowego, który pozwoli złapać oddech okolicy i rozładuje korki – podkreślał prezydent Rzeszowa.  
 
W przetargu na budowę drogi, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka wpłynęło 13 ofert. Zwyciężyła propozycja konsorcjum firm ANTEX II i Wysowa Mosty, z którym 7 września br. została podpisana umowa.
 
- Jesteśmy niezwykle dumni, ze tak ważna społecznie inwestycja, jaką jest budowa Wisłokostrady, została nam powierzona” – mówił Kamil Hudaszek, wiceprezes zarządu firmy Antex 2. - Obserwowaliśmy od lat tworzenie tej inwestycji, a teraz możemy ją budować” – dodał Hudaszek.
 
Reklama
Wykonawca ma 30 miesięcy na realizację inwestycji. Jej wartość to ponad 169 mln zł.
 
Budowa Wisłokostrady to jedna z kluczowych inwestycji drogowych, przewidzianych do realizacji na najbliższe lata. Zadanie zakłada budowę dróg o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Powstaną również obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 3,3 km. Wybudowane zostaną nowe obiekty inżynierskie: estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ulicy Ciepłowniczej. Powstanie 6 zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenie drogi, oraz cała infrastruktura podziemna.
 
Dwupasmowa trasa połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Droga odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta - al. Piłsudskiego.
 
Inwestycja będzie finansowana z pieniędzy z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł. Wisłokostrada ma być gotowa w 2026 roku. Trasa zostanie objęta 7-letnią gwarancją.



 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

PKP PLK otrzymało dofinansowanie na przebudowę stacji Rzeszów Główny

RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów.

Reklama