Rzeszów - Środa, 27.11.2024
Reklama

Budowa Wisłokostrady. Wbito symboliczną łopatę

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Dzisiaj w rejonie targowiska przy ul. Dworaka odbyło się symboliczne wbicie łopaty pod budowę drogi, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka, czyli tzw. Wisłokostrady. Inwestycja ma być gotowa 2026 roku.
 
- To jest bardzo ważny dzień dla naszego miasta. To jest dzień, na który czekaliśmy kilkadziesiąt lat – mówił Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek podczas uroczystości symbolicznego wbicia łopaty pod budowę Wisłokostrady.
 
Prezydent przypomniał, że od około 20 lat trwała długa dyskusja dotycząca tego w jaki sposób uzupełnić brakujący element śródmiejskiego układu komunikacyjnego, jak powinna przebiegać trasa Wisłokostrady, a później jak sfinansować to ogromne przedsięwzięcie. - Po wielu latach udało się nam domknąć wszystkie brakujące elementy. Rusza budowa brakującego fragmentu śródmiejskiego układu drogowego, który pozwoli złapać oddech okolicy i rozładuje korki – podkreślał prezydent Rzeszowa.  
 
W przetargu na budowę drogi, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka wpłynęło 13 ofert. Zwyciężyła propozycja konsorcjum firm ANTEX II i Wysowa Mosty, z którym 7 września br. została podpisana umowa.
 
- Jesteśmy niezwykle dumni, ze tak ważna społecznie inwestycja, jaką jest budowa Wisłokostrady, została nam powierzona” – mówił Kamil Hudaszek, wiceprezes zarządu firmy Antex 2. - Obserwowaliśmy od lat tworzenie tej inwestycji, a teraz możemy ją budować” – dodał Hudaszek.
 
Reklama
Wykonawca ma 30 miesięcy na realizację inwestycji. Jej wartość to ponad 169 mln zł.
 
Budowa Wisłokostrady to jedna z kluczowych inwestycji drogowych, przewidzianych do realizacji na najbliższe lata. Zadanie zakłada budowę dróg o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Powstaną również obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 3,3 km. Wybudowane zostaną nowe obiekty inżynierskie: estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ulicy Ciepłowniczej. Powstanie 6 zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenie drogi, oraz cała infrastruktura podziemna.
 
Dwupasmowa trasa połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Droga odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta - al. Piłsudskiego.
 
Inwestycja będzie finansowana z pieniędzy z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł. Wisłokostrada ma być gotowa w 2026 roku. Trasa zostanie objęta 7-letnią gwarancją.



 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Jezdnia na ul. Kochanowskiego będzie miała trzy pasy ruchu

RZESZÓW. Przetarg ma ruszyć w przyszłym roku.

Rzeszów

Tadeusz Ferenc zwraca się do prezesa PKS-u, by zajął się „szkaradnymi” autobusami i dworcem autobusowym

RZESZÓW. O fatalnym stanie autobusów MKS-u pisali mieszkańcy Zabrza, przebywający w Rzeszowie.

Rzeszów

Temat korków w mieście na najbliższej sesji Rady Miasta. Pomysły zaprezentują radni PiS

RZESZÓW. Dwie propozycje już wcześniej przedstawiało Podkarpackie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji.

Rzeszów

Sprawiał wrażenie przysypiającego za kółkiem. Okazało się, że jest pijany

RZESZÓW. Ponad 2,5 promila alkoholu wydmuchał kierowca hondy, ujęty przez policjanta na autostradzie w Nowej Wsi. 

Rzeszów

Będzie renowacja budynku Muzeum Techniki i Militariów przy ul. Kochanowskiego

RZESZÓW. Prace mają być zakończone do końca listopada br.

Rzeszów

Wiesław Buż i Ewa Leniart dostają się do Sejmu. Kto zajmie ich miejsce?

RZESZÓW. Kto może ich zastąpić i kto zyska w przypadku odmowy przyjęcia mandatu?

Rzeszów

Spotkania Tadeusza Ferenca z mieszkańcami ze zmienioną formułą. Znamy terminy zebrań

RZESZÓW. Nie będzie podziału na spotkania dla poszczególnych osiedli.

Rzeszów

Wniosek o pozwolenie na budowę obwodnicy południowej w przyszłym roku?

RZESZÓW. Szacowany koszt inwestycji to ok. 400 mln zł.

Reklama