Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Inauguracja Wystawy Interaktywnej „Eksploratorium” już w najbliższy piątek. Będą nowe atrakcje

RZESZÓW. W nowej wystawie znajdą się m.in. zestawy edukacyjne z elektroniki i biotechnologii

Rzeszów

Rzeszów nagrodzony w Cannes. Tym razem m.in. za kreowanie warunków dla rozwoju biznesu

RZESZÓW. fDi Magazine, pismo z Grupy Financial Times opublikowało najnowszy ranking „Polish Cities of the Future 2019/20”.

Rzeszów

Dwie firmy zainteresowane rewitalizacją Ogrodu Miejskiego przy ul. Dąbrowskiego

RZESZÓW. Ratusz na inwestycje zarezerwował 6 770 000,00 zł.

Rzeszów

Nad Wisłokiem zebrano ok. 100 worków śmieci. Znamy statystyki akcji

RZESZÓW. Podczas wielkiego sprzątania 30 wolontariuszy zebrało ok. 100 worków śmieci.

Rzeszów

Ile mandatów za spalanie śmieci wystawiono w 2019 roku w Rzeszowie?

RZESZÓW. W 2019 roku licznik mandatów zatrzymał się na czterech przypadkach.

Rzeszów

Znamy wykonawców zainteresowanych remontem kładki nad al. J. Piłsudskiego

RZESZÓW. Ratusz na remont kładki zarezerwował w budżecie miasta 128 tys. zł.

Reklama