Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Ruszyły zapisy na Ekstremalną Drogę Krzyżową. 13 tras z Rzeszowa, najdłuższa ma 102 km

RZESZÓW. Ochotnicy na „cichą” przeprawę wyruszą już 12 kwietnia.

Rzeszów

Na trzech rzeszowskich uczelniach odbędą się darmowe warsztaty programowania

RZESZÓW. Cykl wykładów obejmuje kursy z SharDev, JavaDev oraz FrontDev Advenced.

Rzeszów

W dwóch rzeszowskich galeriach urzędnicy pomogą rozliczyć PIT w usłudze Twój e-PIT

RZESZÓW. Akcja odbędzie się w 16 marca w 75. centrach handlowych w Polsce, w godzinach od 12 do 20.

Rzeszów

Wzrosło zadłużenie miasta. Fitch Rating potwierdza ubiegłoroczną ocenę Rzeszowa

RZESZÓW. Fitch potwierdził Rating Rzeszowa na poziomie BBB+.

Rzeszów

Ścieżka dla biegaczy na Bulwarach do remontu. Miasto poszukuje wykonawcy

RZESZÓW. 500 metrowa bieżnia tartanowa została oddana do użytku biegaczy w październiku 2017 roku.

Rzeszów

Politechnika Rzeszowska zbuduje nowy akademik. Przebudowany zostanie również Pingwin i Akapit [WIZUALIZACJE]

RZESZÓW. Nowy, ekologiczny i energooszczędny akademik pomieści 300 studentów.

Rzeszów

Za pośrednictwem portalu OLX oszukiwał ludzi. Grozi mu do 8 lat pozbawienia wolności

RZESZÓW. Prawdopodobnie oszukał szereg osób na kwotę 16,9 tys. zł.

Reklama