Rzeszów - Piątek, 27.09.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Ruszają kursy autobusów wg. wakacyjnych rozkładów. Do września linie z literą „s” będą nieosiągalne

RZESZÓW. Zmiany dot. linii nr 0A, 0B, 12, 18, 19, 21 (cała linia), 34 i 46.

Rzeszów

Nowi najemcy w CH Plaza Rzeszów

RZESZÓW. Relokacja i kolejne etapy przebudowy to nie jedyne zmiany w CH Plaza Rzeszów. 

Rzeszów

Oferta na budowę prawoskrętu z ul. Słowackiego w ul. Szopena wciąż za wysoka

RZESZÓW. Ratusz chce wydać 1,2 mln zł, wykonawca ponownie wystartował z ofertą 2,4 mln zł.

Rzeszów

Bracia kierowali tym samym motocyklem. Obydwaj byli pijani

RZESZÓW. Obaj mężczyźni odpowiedzą za jazdę w stanie nietrzeźwości, dodatkowo młodszy z nich odpowie za złamanie zakazu prowadzenia pojazdów.

Rzeszów

PKP rozpoczęło przebudowę stacji Rzeszów Główny. Demontaż kładki w lipcu

RZESZÓW. W lipcu wykonawca planuje demontaż dwóch pierwszych przęseł kładki od strony ul. Kochanowskiego.

Rzeszów

Zarząd Województwa Podkarpackiego z wotum zaufania i absolutorium

RZESZÓW, PODKARPACIE. Budżet Podkarpacia został wykonany w 95,3% planu.

Rzeszów

Przerwa w dostawie wody dla mieszkańców 15-stu ulic

RZESZÓW. Utrudnienia pojawią się 25 czerwca od godz. 22.00 do 06.00.

Reklama