Rzeszów - Wtorek, 26.11.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

W przyszłym roku ruszą prace budowlane przy Podkarpackim Centrum Nauki

RZESZÓW. PCN „Łukasiewicz”, które powstaanie w Jasionce, ma być gotowe do połowy 2022 roku.

Rzeszów

O rozwoju pielęgniarstwa na Uniwersytecie Rzeszowskim. XII Międzynarodowe Sympozjum już wkrótce

RZESZÓW. XII Międzynarodowe Sympozjum odbędzie się w dniach 26-27 września 2019 roku.

Rzeszów

W strefie Rzeszów-Dworzysko powstaje nowy budynek straży pożarnej

RZESZÓW. Aktualnie na terenie inwestycji rozpoczynają się prace wykończeniowe.

Rzeszów

W Rzeszowie zapowiadają wiatr w porywach do 80 km/h

RZESZÓW. Silne wiatry mogą rozpocząć się od godz. 19:00 dnia 17.09.2019 i potrwają do godz. 09:00 dnia 18.09.2019.

Rzeszów

Już niebawem dni otwarte w Zarządzie Transportu Miejskiego

RZESZÓW. Dni otwarte odbędą się w dniu 20 września 2019 r. w godzinach 8:00 – 15:00 w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego

Rzeszów

Parking wielopoziomowy przy hali Podpromie będzie czteropoziomowy z wyjazdem na most

RZESZÓW. Do 2023 roku mieszkańcy powinni już korzystać z nowej inwestycji.

Rzeszów

Radni z PiS chcą rewitalizacji placu targowego. Plan ratusza zakłada inwestycje na ok. 2 mln zł

RZESZÓW. Radni z rawa i Sprawiedliwości podnieśli temat rewitalizacji całego placu targowego przy ul. Targowej.

Reklama