PODKARPACIE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na budowę łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie. Inwestycja za ponad 240 mln zł netto zapewni lepsze możliwości podróży z Rzeszowa w stronę Krosna i Nowego Zagórza.
Nowy odcinek torów zostanie wybudowany między liniami kolejowymi nr 106 Rzeszów - Jasło i nr 108 Stróże – Krościenko. - Dzięki inwestycji wyeliminujemy dotychczasową konieczność postoju na stacji Jasło dla zmiany kierunku jazdy, co umożliwi bezpośrednie połączenia na odcinku Rzeszów – Krosno – Nowy Zagórz - zaznacza Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie zapewni szybsze i łatwiejsze podróże do Krosna i dalej w Bieszczady.
Polskie Linie Kolejowe szacują, że dzięki inwestycji, czas przejazdu między stolicą Podkarpacia a Krosnem, skróci się o około 20 - 25 minut.
- Planowane tory łącznicy o długości blisko 3,4 km połączą linie kolejowe nr 106 i 108 między przystankami Szebnie i Wojaszówka. W ramach przedsięwzięcia powstanie także przystanek osobowy o roboczej nazwie Moderówka. Przewidziana jest również budowa dziewięciu obiektów inżynieryjnych, w tym tunelu o długości blisko 500 m, trzech wiaduktów drogowych i pięciu przepustów – wylicza Dorota Szalacha.
Inwestycję, która obejmuje zaprojektowanie oraz wykonanie robót, wykona konsorcjum firm w składzie: Track Tec Construction Sp. z o.o. Wrocław (Lider) oraz INTOP Warszawa” Sp. z o.o. Warszawa. Zgodnie z założeniami, prace mają zakończyć się w połowie 2028 r.
Zadanie będzie realizowane w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”. Inwestycja o wartości ponad 240 mln zł netto ma być finansowana przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
Częścią tego projektu jest również rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz. Obecnie dla tego zadania prowadzone jest postępowanie przetargowe.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz