Rzeszów - Środa, 27.11.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Ruszyła mobilna wypożyczalnia samochodów elektrycznych. Na początek 30 pojazdów [FOTO]

RZESZÓW. System opiera się na aplikacji „4mobility carsharing”

Rzeszów

Radni przyjęli budżet na 2020 rok. RR krytykuje rząd, a PiS chce „zielonego miasta”

RZESZÓW. Radni, większością głosów, przyjęli projekt budżetu na 2020 rok.

Rzeszów

Sprawdź, jak będą kursować autobusy MKS w okresie świątecznym

RZESZÓW. Międzygminna Komunikacja Samochodowa informuje o kursach autobusów w okresie nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.

Rzeszów

Władze miasta ponownie o poszerzeniu granic Rzeszowa

RZESZÓW. Chcą przyłączyć Racławówkę Doły, Pogwizdów Nowy oraz Malawę.

Rzeszów

Znamy listę firm, które dostarczą śmieci do spalarni. Obok Rzeszowa i Strzyżowa… Warszawa

RZESZÓW. PGE Energia Ciepła wyłoniła 10 firm, które będą dostarczać odpady do spalarni w Rzeszowie.

Rzeszów

Asseco Resovia Rzeszów zwycięska po 10. kolejce PlusLigi

RZESZÓW. Siatkarze Asseco Resovii Rzeszów pokonali we własnej hali Aluron Virtu CMC Zawiercie 3:1 w meczu 10. kolejki PlusLigi.

Rzeszów

Maraton Innowacji w PCI. Będą eksperymenty na pokładzie nanosatelitów

RZESZÓW. Już 17 grudnia br. w Podkarpackim Centrum Innowacji zaplanowano Maraton Innowacji.

Reklama