Rzeszów - Środa, 06.11.2024
Reklama

Beta Academics 2021 - o komunikacji wizualnej w nauce i biznesie

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. 18 referatów naukowych zostało zaprezentowanych na drugiej edycji konferencji naukowej Beta Academics, towarzyszącej jednej z najważniejszych konferencji branży internetowej w Polsce, czyli Internet Beta. W tym roku w dniach 15-16 września 2021 b.r. akademicy rozmawiali o znaczeniu komunikacji wizualnej, tytuł tegorocznej edycji konferencji brzmiał: Totalnie wizualnie - konteksty komunikacji społecznej w XXI wieku.
 
Jak podkreśla organizatorka wydarzenia, dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ: Celem konferencji było pokazanie, że rozmowom branżowym, dotyczącym Internetu, potrzebna jest także dyskusja akademicka, tworząca kontekst, sięgająca głębiej w zrozumienie funkcjonowania ludzi w erze postcyfrowej, a tym bardziej – w czasie pandemii, kiedy życie wirtualne w coraz większym stopniu zastępuje nam komunikację bezpośrednią. W ciągu dwóch dni łącznie wystąpiło osiemnastu prelegentów, a w otwarciu konferencji uczestniczył Prezydent Rzeszowa - Konrad Fijołek.
 
Wydarzenie rozpoczął Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ, który mówił o kontekstach wizualności w mediach, nauce i biznesie, natomiast prof. Tomasz Goban-Klas, niekwestionowany autorytet wielu pokoleń polskich naukowców z zakresu nauk o mediach, swoje wystąpienie poświęcił feminizacji udźwiękowienia osobistych cyfrowych chatbotów. 
 
Na konferencji nie zabrakło tematów związanych z kształceniem. Dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, przedstawił wyniki badań dotyczących kształcenia akademickiego w zakresie komunikacji marketingowej. Dane zbierano od 2019 roku, a zaprezentowane wnioski to doświadczenia przedstawicieli czterech krajów - Polski, Słowacji, Czech i Łotwy. Pierwszy dzień panelu zamknęła mgr Barbara Sitko, która opowiadała o znaczeniu materiałów wizualnych w ruchu prozwierzęcym. Przekonywała, że odgrywają one szczególną rolę i często decydują o sukcesie przeprowadzanych na rzecz zwierząt działań.
 
Reklama
Panel Beta Academics otrzymał dofinansowanie z programu „Doskonała nauka” Ministra Edukacji i Nauki. Dzięki temu do wystąpień otwierających zaproszeni zostali goście specjalni. Magdalena Popek - psycholog biznesu, trener, współprowadząca Podkarpackiego Centrum Szkoleniowego - wygłosiła referat poświęcony nowym technologiom w szkoleniach dla biznesu. Z kolei o wykorzystaniu monitoringu Internetu w działaniach akademickich mówił Mikołaj Winkiel, który profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając się łączyć te tematy. Mikołaj Winkiel od 2011 roku jako pracownik Brand24 zajmuje się też m.in. „ewangelizacją” branży reklamowej.
 
Na liście tematów drugiego dnia konferencji dominowały gry komputerowe. Dr Piotr Łuczuk wraz z Szymonem Majem (przedstawiciele Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) zaprezentowali referat pt. Czy wahania na giełdzie można przewidzieć? Wizualny aspekt komunikacji spółek z indeksu WIG.Games na przykładzie CD Project. Badacze w swoim wystąpieniu odwołali się m.in. do takich produkcji jak Cyber Punk i Wiedźmin 3. O grach mówili również dr hab. Marcin Szewczyk, prof. WSIiZ oraz mgr Mikołaj Birek z Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ. Z kolei dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ oraz uznana twórczyni plakatów podkreślała w swoim wystąpieniu, że „…komunikacja wizualna dotyczy nas wszystkich”. Tego typu komunikaty docierają do nas na co dzień - nie muszą one przyjmować form artystycznych, często trudnych w interpretacji (jak plakat czy obraz) - ale mogą być bardzo prostymi ikonami, które niosą czytelny przekaz.
 
Dla akademików udział w konferencji stanowił nie tylko okazję do zaprezentowania wyników swoich badań, ale dał im również możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji. Organizatorzy mają nadzieję, że już za rok ponownie zaproszą prelegentów i słuchaczy do udziału w Beta Academics.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Zderzenie dwóch samochodów i autobusu MPK na ul. Lwowskiej

RZESZÓW. Trzy pojazdy, w tym autobus komunikacji miejskiej, zderzyły się a ul. Lwowskiej w Rzeszowie. Jedna osoba trafiła do szpitala.

Rzeszów

1 lutego rusza kwalifikacja wojskowa. Obowiązek dotyczy 15 tys. osób na Podkarpaciu

PODKARPACIE / RZESZÓW. Od 1 lutego do 30 kwietnia 2024 r. na terenie województwa podkarpackiego odbywać się będzie kwalifikacja wojskowa. W Rzeszowie komisje lekarskie zaczną pracować od 26 lutego.

Rzeszów

Tak ma wyglądać nowa Hala Targowa i przestrzeń wokół niej [WIZUALIZACJE]

RZESZÓW. Koncepcja zakłada połączenie przestrzeni handlowej z miejscem spędzania wolnego czasu dla rodzin, przestrzenią dla kultury i rozrywki.

Rzeszów

Podrobiona odzież na bazarze przy ul. Dworaka

RZESZÓW. 31-letni obywatel Bułgarii sprzedawał podrobioną odzież znanych, światowych marek na targowisku przy ul. Dworaka w Rzeszowie. Mężczyźnie grozi kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna.

Rzeszów

Od 1 lutego zmiana rozkładu jazdy kilku linii MPK

RZESZÓW. Od 1 lutego 2024 r. nastąpią zmiany w rozkładzie jazdy czterech linii komunikacji miejskiej - nr 8, 20, 52 i 57.

Rzeszów

Eskorta rodzącej kobiety do szpitala w Rzeszowie

RZESZÓW. Kierowca audi pędził ponad 150 km/h, w miejscu gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Kiedy policjant pełniący służbę wspólnie z funkcjonariuszem ITD chcieli go zatrzymać, okazało się, że wiózł żonę,...

Rzeszów

Rzeszowskie Wody Polskie grają z WOŚP. Można wylicytować zwiedzanie zapory na Wisłoku

RZESZÓW. Rzeszowskie Wody Polskie to kolejna z wielu instytucji, które włączyły się w tegoroczną Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Wśród aukcji wspierających cel 32. Finału znalazła się m.in. możliwość zwiedzenia rzeszowskiej zapory na...

Rzeszów

Rekordowy finał WOŚP w Rzeszowie. Jeden wolontariusz zebrał 10 tys. zł

RZESZÓW. Wyjątkowo hojni byli w tym roku Rzeszowianie podczas 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Do kartonowych puszek wrzucili ponad 357 tys. zł. A to jeszcze nie jest ostateczna kwota. Do tego...

Reklama