W przetargu na realizację inwestycji wpłynęło osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyła spółka Polaqua, która zaoferowała zrealizowanie tego odcinka Via Carpatia za kwotę 1,54 mld zł.
Oferty oceniano wg następujących kryteriów: cena (60 procent), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.), a także termin realizacji kontraktu (10 procent).
Jeśli nie wpłyną żadne odwołania od dokonanego wyboru, a Prezes Urzędu Zamówień Publicznych wyda pozytywną opinię, możliwe będzie podpisanie umowy.
Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, w systemie Projektuj i buduj. Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 18,2 km o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z zatokami awaryjnymi). W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł drogowy Barwinek zlokalizowany w miejscu połączenia S19 z istniejącą DK19.
Nowa droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Powstaną również cztery miejsca do kontroli i ważenia pojazdów.
Fragment drogi ekspresowej S19 między Duklą a Barwinkiem jest jednym z trudniejszych odcinków trasy pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
Prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zakończyć się w ciągu maksymalnie 42 miesięcy od daty podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, który na terenie województwa podkarpackiego będzie miał docelowo długość blisko 170 km. Do użytku oddano już 81,8 km drogi. 42,4 km pozostaje w realizacji, a kolejne 42,3 km jest w przygotowaniu.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz