STALOWA WOLA. 13 listopada odbyło się podpisanie aktu erekcyjnego, wmurowanie kamienia węgielnego oraz poświęcenie największego mostu na Podkarpaciu. Powstaje on na rzece San w Stalowej Woli.
Inwestycja realizowana jest w ramach zadania pn. „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików - Stalowa Wola wraz z budową mostu na rzece San”. Wykonawcą jest firma Strabag. Umowę podpisano pod koniec września 2023 roku. Wartość kontraktu to blisko 380 mln zł. Ponad 95 mln zł pochodzi z dofinansowania budżetu województwa podkarpackiego. Zadanie realizowane jest w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”.
Zakres robót obejmuje budowę w nowym śladzie oraz rozbudowę istniejącego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 o długości 4,6 km. Nowa trasa będzie przebiegać przez gminy Stalowa Wola, Pysznica oraz Radomyśl nad Sanem, a także przez miejscowości Stalowa Wola, Brandwica i Rzeczyca Długa.
W ramach inwestycji powstaną również obiekty inżynierskie, w tym: most na rzece San oraz rzece Bukowa, trzy wiadukty drogowe oraz 5 przepustów.
Największy most na Podkarpaciu
Długość mostu, który powstaje w Stalowej Woli wyniesie 1760 metrów, co oznacza, że będzie najdłuższy na Podkarpaciu oraz trzeci pod względem długości w Polsce. „Składać się będzie z 4 sekcji – niezależnych pomostów, którym nadano odrębne nazwy: estakada południowa, most główny, estakada dojazdowa, estakada północna. Główna część mostu będzie posiadać konstrukcję wantową z dwoma pylonami i wykonana będzie w technologii extradosed, która łączy ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego” – informuje wykonawca inwestycji, firma Strabag.
Do budowy mostu zużytych zostanie ponad 40 tys. m3 betonu, 7 tys. ton stali zbrojeniowej, a także pale prefabrykowane, których łączna długość to ok. 20 km. Obiekt powstaje w technologii MSS.
Podpisanie aktu erekcyjnego / fot. Paweł Podgórski - Biuro Prasowe UMWP
Prace przy realizacji inwestycji trwają już ponad rok. Zakończono właśnie ważny etap, jakim była budowa podpór nowego mostu na rzece San w Stalowej Woli. 13 listopada 2024 r. odbyło się odbyło się podpisanie aktu erekcyjnego, wmurowanie kamienia węgielnego oraz poświęcenie obiektu.
Zakres całej inwestycji obejmuje również budowę m.in. oświetlenia, chodników, ciągów pieszo-rowerowych.
Zakończenie budowy mostu i drogi planowane jest na listopad 2026 roku.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz