Kolejnym krokiem w kierunku realizacji inwestycji będzie podpisanie umowy z wykonawcą, które ma nastąpić jeszcze lutym br. Projekt i prace budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, mają być ukończone w ciągu 43 miesięcy od daty podpisania umowy (czas realizacji robót nie obejmuje okresów zimowych). Ponadto wymaganiem GDDKiA jest złożenie wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy.
Przetarg na realizację inwestycji rozstrzygnięto na początku listopada 2021 r. Spośród ośmiu ofert jakie wpłynęły, wybrano ofertę firmy Intercor z Zawiercia na kwotę 1 253 370 000 zł.
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o długości 11,6 km, o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach (plus pas awaryjny). Inwestycja zakłada również budowę węzła drogowego w rejonie Strzyżowa i Czudca oraz Miejsca Obsługi Podróżnych Jawornik (w kierunku Rzeszowa).
Wśród koniecznych do wybudowania obiektów inżynierskich jest m.in. siedem estakad na bardzo wysokich podporach (największa o długości ponad 1-kilometra stanie na filarach o wysokości ok. 100 m od poziomu terenu). Powstanie również sześć wiaduktów oraz trzy przejścia dla zwierząt. Nowa droga będzie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Wykonawca przebuduje i rozbuduje kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastrukturę techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu będzie miała docelowo długość ok. 169 km.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz