Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie oraz budowa odcinka drogi ekspresowej S19 o długości 6,4 km. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł drogowy Domaradz zlokalizowany w miejscu skrzyżowania S19 z drogą wojewódzką nr 886. Powstanie również tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w miejscowości Lutcza. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Jawornikiem a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Jawornik - Lutcza i Lutcza - Domaradz (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19). Docelowo, po wybudowaniu odcinka Jawornik - Lutcza, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w Lutczy.
Teren przez który przebiegać będzie nowy odcinek S19 jest zróżnicowany wysokościowo i charakteryzuje się skomplikowaną budową geologiczną. Największym wyzwaniem dla wykonawcy będzie budowa tunelu pod górą Hyb o długości około 990 m.
Powstanie również Obwód Drogowy w Domaradzu. Jego częścią będzie Centrum Zarządzania Tunelami obsługujące tunele wybudowane w ciągu drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim. Na potrzeby akcji ratunkowych wykonane zostaną także dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR. Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.
Podkarpacki odcinek drogi ekspresowej S19 będzie miał docelowo długość ok 169 km. Do tej pory do użytku oddano 75,7 km. W trakcie realizacji jest obecnie 38,9 km drogi, natomiast w przygotowaniu pozostaje 53,9 km.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz