24 stycznia 2020 r. symbolicznie przecięto wstęgę na obwodnicy Lubaczowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 866 Dachnów - Lubaczów - Granica Województwa. W uroczystości uczestniczyła m.in. Minister Funduszy i Polityki Regionalnej Pani Małgorzata Jarosińska-Jedynak, Marszałek Województwa Podkarpackiego Pan Władysław Ortyl oraz Wicewojewoda Podkarpacka Pani Lucyna Podhalicz.
Inżynierem kontraktu była firma Promost Consulting sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Rzeszowie, która realizowała inwestycje w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.
Przedmiotem inwestycji było zaprojektowanie i wykonanie robót obejmujących budowę obwodnicy m. Lubaczów w północno-wschodniej części województwa podkarpackiego w granicach administracyjnych Gminy Miasto Lubaczów i Gminy Lubaczów.
Inwestycja o długości ok. 3,4 km tworzy ciągłość z dwiema innymi, oddanymi do użytku końcem 2018 roku, w ramach których powstała obwodnica m. Oleszyce w ciągu drogi wojewódzkiej nr 865 o długości ok. 2,36 km, jej przedłużenie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 867 o długości ok. 0,81 km oraz odcinek przebudowy/rozbudowy DW867 na odcinku Oleszyce-Lubaczów o łącznej długości ok. 4,18 km.
Łącznie dzięki realizacji tej i wskazanych wyżej odcinków dróg wojewódzkich użytkownicy mogą sprawnie przejechać na kierunku do przejścia granicznego w Budomierzu korzystając z ok. 10,75 km bezpiecznej drogi o wysokim standardzie, z ominięciem newralgicznych odcinków jakimi są centra Oleszyc i Lubaczowa.
Dla powstałych w ramach inwestycji obiektów inżynierskich konieczne było uzyskanie pozwoleń na użytkowanie
Reklama
Obwodnica Sanoka
W najbliższy piątek, 31 stycznia otwarta zostanie obwodnica Sanoka w ciągu DK28. W uroczystości udział weźmie Minister Infrastruktury, Andrzej Adamczyk. Budowa obwodnicy Sanoka jest dofinansowana ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Inwestycja obejmowała budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Początek zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28). Koniec stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego).
Trasa główna posiada parametry techniczne drogi klasy GP o przekroju 2+1. Obwodnica jest połączona z innymi drogami za pomocą 4 skrzyżowań jednopoziomowych.
Powstało 12 obiektów inżynierskich (8 mostów i 4 wiadukty) oraz 18 przepustów (4 obiekty na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi)
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz