PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Pilzna. Różnica pomiędzy najtańszą i najdroższą wynosi niemal 40 mln zł.
Przypomnijmy, wcześniejszy przetarg został unieważniony ze względu na zbyt wysokie oferty cenowe, z których nawet najniższa, przekraczała założony budżet. Ministerstwo Infrastruktury podjęło decyzję o zwiększeniu środków na realizację projektu, aby umożliwić wyłonienie wykonawcy. W nowym przetargu złożono osiem ofert. Najniższą zaproponowało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe w Dębicy – 87 833 538,05 zł, najwyższa ot oferta konsorcjum ANTEX II i Mosty Łódź - – 126 935 719,56 zł. Poniżej pozostałe oferty:
• Eurovia – 89 982 385,37 zł,
• Primost Południe – 92 283 000,00 zł,
• konsorcjum firm RBDiM w Krośnie i INTOP Tarnobrzeg – 93 202 855,98 zł,
• Strabag – 94 127 308,87 zł,
• PORR – 102 633 812,52 zł,
• konsorcjum PBI Infrastruktura i IMB-Podbeskidzie – 103 558 172,66 zł,
Po analizie zgłoszonych ofert, wybrana zostanie najkorzystniejsza. Pod uwagę będą brane trzy kryteria: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich elementami (10 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (30 proc.).
Przebieg obwodnicy Pilzna
Obwodnica Pilzna będzie miała 2,6 kilometra długości. Będzie drogą klasy GP o przekroju 1x2, czyli po jednym pasie w każdym kierunku. W ramach zadania wybudowane zostaną jezdnie dodatkowe (równoległe do trasy głównej), obsługujące tereny przyległe do obwodnicy, drogi dla pieszych i rowerów oraz system zarządzania ruchem. Przez rzekę Dulcza zostanie wybudowany most. Powstaną także przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz zbiorniki retencyjne.
Początek obwodnicy planowany jest w miejscu skrzyżowania DK94 z DK73 w Pilźnie (ul. Lwowska). Powstanie tam rondo. Natomiast koniec odcinka będzie zlokalizowany w miejscowości Zawadka Brzostecka (początek obwodnicy Brzostku i Kołaczyc). Obwodnica będzie przebiegała nad rzeką Dulcza. Na końcowym odcinku włączy się do istniejącej DK73 przez rondo w odległości ok. 1,2 km za istniejącym skrzyżowaniem z drogą gminną w Strzegocicach w kierunku Jasła.
Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 35 miesięcy od daty podpisania umowy.
Budowa obwodnicy Pilzna, to jedna z trzech inwestycji w ciągu drogi krajowej nr 73, które powstaną w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic (PB100) na Podkarpaciu. Kolejne to obwodnice Brzostku i Kołaczyc, a także Jasła.
Wraz z przygotowywaną przebudową istniejącego odcinka DK73 pomiędzy Pilznem a Brzostkiem, inwestycje te spowodują, że kierowcy zyskają finalnie ok. 35 km wygodnej i bezpiecznej trasy, w dwóch trzecich poprowadzonej nowym śladem. Pozwoli to nie tylko wyprowadzić ruch, jaki koncentruje się w tych miastach, ale przede wszystkim poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na całym ciągu DK73.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz