W przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lutczą i Domaradzem wpłynęło osiem ofert. Najtańszą złożyła firma Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret na kwotę ponad 1,3 mld zł, najdroższą konsorcjum: Mostostal Warszawa i Acciona Construccion ( ponad 2,1 mld zł ). Pozostałe oferty przedstawili: konsorcjum: PORR i PORR Bau – ponad 1, mld zł, Stecol Corporation – ponad 1,6 mld zł, konsorcjum: Gülermak i Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt – ponad 1,6 mld zł, konsorcjum: Mirbud, Kobylarnia i Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż – ponad 1,7 mld zł, Nurol İnşaat ve Ticaret – ponad 1,7 mld zł oraz konsorcjum: Budimex i Doprastav – ponad 1,7 mld zł.
Przy wyborze ofert, pod uwagę będą brane cztery kryteria: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, Centrum Zarządzania Tunelami oraz budynków technicznych (20 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (10 proc.) oraz terminu realizacji kontraktu (10 proc.).
Jak informuje GDDKiA, inwestycja ze względu na przebieg po zróżnicowanym wysokościowo terenie, charakteryzującym się skomplikowaną budową geologiczną będzie trudna i skomplikowana.
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie oraz budowa odcinka drogi ekspresowej S19 o długości 6,4 km. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł drogowy Domaradz zlokalizowany w miejscu skrzyżowania S19 z drogą wojewódzką nr 886. Powstanie również tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w miejscowości Lutcza. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Jawornikiem a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Jawornik - Lutcza i Lutcza - Domaradz (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19). Docelowo, po wybudowaniu odcinka Jawornik - Lutcza, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w Lutczy.
Reklama
Inwestycja obejmuje swym zakresem także budowę kilkunastu obiektów inżynierskich: estakada, trzy mosty, pięć wiaduktów drogowych, przejście górne dla średnich zwierząt, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni.
Powstanie również Obwód Drogowy w Domaradzu. Jego częścią będzie Centrum Zarządzania Tunelami obsługujące tunele wybudowane w ciągu drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim. Na potrzeby akcji ratunkowych wykonane zostaną także dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR. Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.
Podkarpacki odcinek drogi ekspresowej S19 będzie miał docelowo długość ok 169 km. Do tej pory do użytku oddano 81,8 km. W trakcie realizacji jest obecnie 42,2 km drogi, natomiast w przygotowaniu pozostaje 42,3 km.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz