Odcinek S19 od Babicy do Jawornika będzie miał 11,6 km długości. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach (plus pas awaryjny). W ramach inwestycji powstanie również węzeł Żarnowa – Strzyżów, zlokalizowany w rejonie Strzyżowa. Powstanie także Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik (w kierunku Rzeszowa).
Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne.
W Jaworniku postanie tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Babicą a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Babica – Jawornik (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19) oraz Jawornik – Domaradz. Docelowo, po wybudowaniu tego drugiego odcinka, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w Jaworniku. W śladzie tymczasowego łącznika będzie droga gminna, służąca (m.in. służbom ratowniczym) jako wjazd awaryjny na S19 przez MOP Jawornik.
Wśród 17 obiektów inżynierskich, jakie zaprojektowano na tym odcinku S19, jest:
- 8 estakad
- 5 wiaduktów
- 4 przejścia dla zwierząt
Konieczność zaprojektowania, aż kilkunastu obiektów na odcinku S19 od Babicy do Jawornika wynika, ze specyfiki terenu, przez który przebiegać będzie droga. Jest to obszar pagórkowaty, charakteryzujący się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, z licznymi wzniesieniami i dolinami.
Zgodnie z podpisaną umową, roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie odcinka drogi ekspresowej S19 Babica – Jawornik mają zakończyć się we wrześniu 2026 r. Odcinek S19 od węzła Babica do Jawornika realizowany jest w systemie Projektuj i buduj. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Wartość umowy wynosi 1 253 370 000 zł.
Poniżej, krótki filmik z realizacji inwesytcji z lutego br.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz