W przetargu na realizację inwestycji wpłynęło osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Mostostal Warszawa (1 063 251 940,57 zł ) i to właśnie ją wybrano do realizacji inwestycji. Oferty oceniano według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).
Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych w systemie Projektuj i buduj. Zadaniem wykonawcy będzie budowa odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ramach inwestycji powstanie siedem estakad (najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m), osiem mostów oraz osiem wiaduktów drogowych. Zbudowane zostaną także trzy przejścia dla zwierząt, trzy przepusty oraz szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni.
Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna.
Inwestycja ma być gotowa w ciągu 39 miesięcy od daty podpisania umowy.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, który na terenie województwa podkarpackiego będzie miał docelowo długość ok. 169 km. Do użytku oddano już 81,8 km drogi. 42,4 km pozostaje w realizacji, a kolejne 42,3 km jest w przygotowaniu.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz