Na stacji Żurawica, budowane jest przejście pod torami o długości blisko 40 m. Powstanie nowy trakt, łączący ulicę Dworcową i Wapowskiego. Do końca miesiąca wykonana zostanie część żelbetowej konstrukcji przejścia. Wykonawca rozpocznie także budowę schodów i pochylni dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowy obiekt będzie wyposażony w oświetlenie oraz system monitoringu. Podróżni zyskają większy komfort i bezpieczeństwo. Komunikację ułatwią również parkingi, które znajdą się po obu stronach przejścia.
Przemyśl Wschodni - to dodatkowy przystanek, który przybliży kolej mieszkańcom. Rozpoczęło się już przygotowanie terenu pod budowę obiektu. Peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Lepszy dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Osoby niewidome i niedowidzące zyskają udogodnienie w postaci ścieżek dotykowych i pasów ostrzegawczych oraz oznakowanie w alfabecie Braille’a.
Reklama
Wszystkie te inwestycje powstają w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Prace maja zakończyć się w trzecim kwartale 2023 r.
Na Podkarpaciu, Rządowy Program przystankowy obejmuje 9 inwestycji z listy podstawowej w miejscowościach: Przemyśl, Hurko, Medyka, Żurawica, Mielec, Ropczyce, Strzyżów, Chorzelów, Zaklików.
W marcu, rozpoczęła się budowa przystanku Mielec Południowy na linii nr 25 Dębica – Mielec – Padew. W drugim kwartale 2023 r. zaplanowano kolejne prace budowlane, obejmujące mi.in. budowę nowego przystanku Chorzelów Południowy - l. nr 25 oraz modernizację peronów na stacjach Ropczyce i Hurko – na l. nr 91 Kraków – Medyka.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz