Przetarg na realizację tej inwestycji rozstrzygnięto we wrześniu br. Wpłynęło osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Strabag, która zrealizuje inwestycję w systemie Projektuj – buduj za kwotę blisko 273 mln zł.
Dzięki rozbudowie, ww. odcinek S19 będzie posiadał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas awaryjny o szerokości 2,5 m oraz pobocza. Obecnie jest tam trzypasowa jezdnia w układzie 2+1, bez pasa rozdziału kierunków jazdy. Inwestycja będzie realizowana na terenie powiatu rzeszowskiego (gmina Sokołów Małopolski i gmina Trzebownisko) i łańcuckiego (gmina Czarna), w bezpośrednim sąsiedztwie już istniejącej, pierwszej jezdni drogi ekspresowej.
Roboty obejmą również dostosowanie istniejących obiektów inżynierskich, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i urządzeń ochrony środowiska. Przebudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, cieki wodne oraz infrastruktura techniczna. Węzły Sokołów Małopolski Północ i Jasionka, które posiadają pełny, docelowy przekrój dwujezdniowy nie będą wymagały rozbudowy.
Reklama
Główne cele inwestycji to: zapewnienie na całym, polskim odcinku Via Carpatia przekroju o minimalnych parametrach 2x2 (dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu), likwidacja tzw. wąskiego gardła, powodującego utrudnienia w ruchu tranzytowym oraz zapewnienie dojazdu do Specjalnej Strefy Ekonomicznej i lotniska w Jasionce.
Zgodnie z podpisaną umową, wszystkie prace powinny zostać ukończone w ciągu 39 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca) w czasie robót budowlanych, tj. w IV kwartale 2026 r.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz