Obecny budynek dworca przejdzie kompleksową przebudowę z poszanowaniem dla jego historii. Renowacji zostanie poddana m.in. elewacja wraz ze znajdującymi się na niej detalami architektonicznymi. Kolorem dominującym będzie beż. Detale zostaną utrzymane w odcieniu starej bieli, a odtworzona na wzór historycznej stolarka okienna i drzwiowa będzie ciemnobrązowa. Dach budynku zstanie pokryty dachówka karpiówką o kolorze wypalanej gliny. Elewacje ozdobią podświetlane napisy „dworzec kolejowy” (od strony miasta) oraz Stalowa Wola Rozwadów z logotypem Polskich Kolei Państwowych S.A. (od strony peronów). Na elewacji południowo-wschodniej odtworzony zostanie historyczny napisu „Rozwadów”. Nocą dworzec będzie podświetlony.
Przebudowa obejmie również przestrzeń obsługi podróżnych. Na parterze, w północnej części budynku znajdzie się hol pełniący funkcję poczekalni. Wystrój wnętrza będzie łączył elementy historyczne z nowoczesnością. Zrekonstruowana zostanie historyczna posadzka. Hol wyposażony zostanie w ergonomiczne ławki, kosze, gabloty z rozkładem jazdy pociągów oraz elektronicznie tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. W pobliżu holu znajdzie się kasa biletowa, toalety oraz niewielki lokal komercyjny. Tuż nad przestrzenią obsługi podróżnych, na pierwszym piętrze, zaplanowano pomieszczenia dla spółek kolejowych oraz posterunek Straży Ochrony Kolei. Pozostałe przestrzenie, zarówno na parterze i piętrze zajmą lokale na wynajem.
Dzięki przebudowie dworzec stanie się przyjazny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wyeliminowane zostaną bariery architektoniczne oraz wprowadzone liczne usprawnień. Wśród nich m.in. ścieżki prowadzących z polami uwagi, oznaczenia w alfabecie Braille’a, mapy dotykowe dworca czy windy.
Inwestycja obejmie również najbliższe otoczenie dworca. Zostaną ułożone nowe chodniki oraz wytyczone miejsca postojowe, a także uporządkowane tereny zielone. Nowością będzie wiata rowerowa, która pomieści łącznie osiem stojaków dla 16 jednośladów. Na dotychczasowym miejscu pozostanie również pomnik w formie ośki kolejowej.
Przebudowa dworca realizowana jest w formule „Projektuj i buduj”. Za projekt oraz prace budowlane odpowiedzialne jest konsorcjum firm TEXOM sp. z o.o. i AJ Profibud sp. z o.o. sp.k.
Koszt inwestycji to około 12,1 mln złotych brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Planowany termin otwarcia dworca dla podróżnych to lato 2023 r.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz