PODKARPACIE. Odcinek, o którym mowa, to druga z sześciu planowanych do uzyskania decyzji ZRID, dotycząca szlaku Via Carpatia, między granicą z woj. lubelskim a Sokołowem Małopolskim. Prace budowlane rozpoczną się w przyszłym roku.
Wojewoda Podkarpacki podpisał 13 grudnia br. decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) odcinka S19 Rudnik nad Sanem – Nisko Południe o długości ok. 6,5 km.
ZRID od wojewody podkarpackiego
Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się na węźle Rudnik nad Sanem na przecięciu z DK77 oraz obwodnicą Stalowej Woli i Niska. Następnie trasa zbliża się do szerokotorowej linii kolejowej LK65, biegnąc równolegle do niej, a następnie na węźle Nisko Południe krzyżuje się z istniejącą DK19 oraz kilometr dalej z linią kolejową LK65.
W ramach inwestycji planowana jest budowa 6 wiaduktów (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich) i 6 przepustów (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt) oraz budowa dwóch węzłów drogowych (węzeł Rudnik nad Sanem, węzeł Nisko Południe).
Uzyskana decyzja ZRID posiada klauzulę natychmiastowej wykonalności, co po przekazaniu terenu, pozwoli wykonawcy rozpocząć roboty budowlane. Jednocześnie na zlecenie wojewody pracować będą także biegli rzeczoznawcy majątkowi.
S19 w realizacji
W realizacji, w trybie „Projektuj i buduj”, jest blisko 130-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim stanowiący fragment przyszłej Via Carpatia. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim.
Umowę na realizację trzech pierwszych odcinków podpisano 30 października 2017 r., a na ostatni 21 grudnia 2018 r. Dla sześciu odcinków w województwie lubelskim wydano już decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na terenie województwa podkarpackiego w procedowaniu są jeszcze cztery wnioski o wydanie ZRID.
Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.
Decyzję ZRID wydano już dla odcinków:
Wojewoda Podkarpacki podpisał 13 grudnia br. decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) odcinka S19 Rudnik nad Sanem – Nisko Południe o długości ok. 6,5 km.
ZRID od wojewody podkarpackiego
Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się na węźle Rudnik nad Sanem na przecięciu z DK77 oraz obwodnicą Stalowej Woli i Niska. Następnie trasa zbliża się do szerokotorowej linii kolejowej LK65, biegnąc równolegle do niej, a następnie na węźle Nisko Południe krzyżuje się z istniejącą DK19 oraz kilometr dalej z linią kolejową LK65.
W ramach inwestycji planowana jest budowa 6 wiaduktów (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich) i 6 przepustów (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt) oraz budowa dwóch węzłów drogowych (węzeł Rudnik nad Sanem, węzeł Nisko Południe).
Uzyskana decyzja ZRID posiada klauzulę natychmiastowej wykonalności, co po przekazaniu terenu, pozwoli wykonawcy rozpocząć roboty budowlane. Jednocześnie na zlecenie wojewody pracować będą także biegli rzeczoznawcy majątkowi.
S19 w realizacji
W realizacji, w trybie „Projektuj i buduj”, jest blisko 130-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim stanowiący fragment przyszłej Via Carpatia. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim.
Umowę na realizację trzech pierwszych odcinków podpisano 30 października 2017 r., a na ostatni 21 grudnia 2018 r. Dla sześciu odcinków w województwie lubelskim wydano już decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na terenie województwa podkarpackiego w procedowaniu są jeszcze cztery wnioski o wydanie ZRID.
Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.
Decyzję ZRID wydano już dla odcinków:
- Lublin Węglin - Niedrzwica Duża, długość ok. 12 km, wartość umowy na realizację ok. 312,2 mln zł
- Niedrzwica Duża - Kraśnik Północ, długość ok. 20 km, wartość umowy na realizację ok. 498 mln zł
- obwodnica Kraśnika, długość ok. 10 km, wartość umowy na realizację ok. 319,5 mln zł
- Kraśnik - Janów Lubelski, długość ok. 18 km, wartość umowy na realizację ok. 390 mln zł
- obwodnica Janowa Lubelskiego, długość ok. 7 km, wartość umowy na realizację ok. 148,5 mln zł
- Janów Lubelski - Lasy Janowskie, długość ok. 8 km, wartość umowy na realizację ok. 183,6 mln zł
- Zdziary - Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł
- Rudnik nad Sanem – Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł
Wojewoda Podkarpacki prowadzi procedurę dla odcinków:
Reklama
- Lasy Janowskie - Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł
- Nisko Południe - Podgórze, długość ok. 11,5 km, wartość umowy na realizację ok. 272,5 mln zł
- Podgórze - Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł
- Kamień - Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 7,9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł
Budowa S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim jest realizowana z wykorzystaniem funduszy unijnych. 19 września br. podpisano umowę o dofinansowanie dla dziewięciu z dwunastu odcinków realizacyjnych: od węzła Lublin Węglin do węzła Lasy Janowskie oraz od węzła Nisko Południe do węzła Sokołów Małopolski. Z kolei 15 listopada podpisano umowę o dofinansowanie dla pozostałych trzech odcinków, od węzła Lasy Janowskie do węzła Nisko Południe. Łączna wartość tych projektów to ok. 4,5 mld zł, a dofinansowanie wyniesie ok. 2,3 mld zł.
W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość ponad 700 km i przebiegał będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Połączy, wzdłuż wschodniej granicy naszego kraju, państwa bałtyckie z południem Europy, tworząc nowy korytarz transportowy.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz