– Przywrócenie połączeń kolejowych z Mielca do Dębicy miało ogromne znaczenie dla wzmocnienia siatki komunikacyjnej w północnej części regionu. To dopiero pierwszy etap modernizacji, stąd na początek uruchomiliśmy kursy w ograniczonej liczbie. Wiem, że oczekiwania mieszkańców są dużo większe i to cieszy, że chcą podróżować koleją, dlatego pracujemy nad zwiększeniem liczby kursów, ale jest to uzależnione od zakończenia robót, dostępności taboru spalinowego oraz frekwencji pasażerów – zapewnia marszałek Władysław Ortyl.
Obecnie na linii L-25 w relacjach Mielec – Dębica oraz Dębica – Mielec kursują w dni robocze cztery pary pociągów. Od 3 października dodatkowy kurs odbywa się w niedzielę. Jest tak skomunikowany, żeby w Dębicy można było przesiąść się na połączenie w kierunku Rzeszowa lub Krakowa. Ponadto od stycznia będzie uruchomiony dodatkowy kurs w piątek. Rozważane jest też uruchomienie kolejnego, popołudniowego połączenia w tygodniu. Ten kurs mógłby zostać zrealizowany od marca, wraz z nowym rozkładem jazdy.
– Docelowo chcemy na tej trasie uruchomić sześć dodatkowych par kursów pociągów, które będą skomunikowane z pociągami regionalnymi, dalekobieżnymi oraz z Podkarpacką Koleją Aglomeracyjną, pozwalając na przesiadki i szybką podróż do Rzeszowa i z powrotem oraz w innych kierunkach. Wprowadzenie tak dużej liczby połączeń będzie jednak możliwe dopiero po zakończeniu całości inwestycji – tłumaczy marszałek Ortyl.
Reklama
W ramach modernizacji odcinka Mielec-Padew Narodowa planowana jest nie tylko wymiana torów, ale także remont stacji w Chorzelowie oraz przystanków w Jaślanach i Tuszowie Narodowym. W Mielcu powstanie nowy wiadukt drogowy, który połączy drogę wojewódzką 984 oraz planowany układ drogowy do strefy ekonomicznej w Mielcu.
Modernizacja linii L-25 łączy się z inną kolejową inwestycją w tym rejonie – budową terminala przeładunkowego w Woli Baranowskiej, do którego będzie można dojechać właśnie tą linią. Takie skomunikowanie zwiększy możliwości transportu kolejowego towarów.
Plany rozbudowy infrastruktury kolejowej przez PKP PLK w północnej części Podkarpacia idą jeszcze dalej. Opracowana została już dokumentacja projektowa na modernizację dalszej części linii 25 z Padwi Narodowej do Sandomierza oraz na przebudowę dwóch innych linii biegnących przez Podkarpacie – 74 z Sobowa do Stalowej Woli oraz 78 z Sandomierza do Grębowa.
W ramach tych inwestycji w miejscowościach Sobów, Kępie Zaleszańskie i Ocice powstaną nowe przystanki. Stacje w Tarnobrzegu, Chmielowie, Padwi Narodowej, Grębowie i Stalowej Woli Rozwadów przejdą natomiast modernizację, podobnie jak kilka przystanków na tych trasach. W efekcie prac możliwe będzie przywrócenie połączeń na odcinkach z Padwi Narodowej do Chmielowa oraz z Sandomierza do Grębowa.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz