Najniższą ofertę złożyła firma Intercor z Zawiercia (1 253 370 000,00 zł), najwyższą Strabag (1 885 979 502,87 zł ). Pozostałe oferty złożyli: Budimex - 1 460 674 864,74 zł, konsorcjum firm Metrostav Infrastructure (lider), Metrostav Polska (partner) - 1 476 646 621,06 zł, PORR SA - 1 510 230 940,41 zł, konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) - 1 680 595 176,29 zł, konsorcjum firm Stecol Corporation (lider), Skabud i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KBI (partnerzy) - 1 771 675 968,68 zł, Polaqua - 1 844 134 183,32 zł.
Wszystkie złożone w przetargu oferty przekraczają kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na realizację tej inwestycji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, tj. 1 123 321 287,60 zł.
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o długości 11,6 km, o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach (plus pas awaryjny).
Inwestycja zakłada również budowę węzła drogowego w rejonie Strzyżowa i Czudca oraz Miejsca Obsługi Podróżnych Jawornik (w kierunku Rzeszowa).
W miejscowości Jawornik powstanie łącznik z drogą krajową nr 19. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Babicą a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Babica - Jawornik (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19) oraz Jawornik - Domaradz. Docelowo, po wybudowaniu tego drugiego odcinka, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w Jaworniku. W śladzie tymczasowego łącznika będzie droga gminna służąca (m.in. służbom ratowniczym) jako wjazd awaryjny na S19 przez MOP Jawornik.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu będzie miała docelowo długość ok. 169 km.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz