Rzeszów - Sobota, 08.02.2025
Reklama

6 firm zainteresowanych rozbudową DK84 na odcinku Zagórz - Lesko

Dodano: /

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla rozbudowy blisko 5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.

Do przetargu wpłynęło sześć ofert. Rozbieżność między oferowanymi cenami jest spora. Najniższą ofertę zaproponowała Pracownia Inżynierska KLOTOIDA - 6 206 543,10 zł, najwyższą DATABOUT - 9 659 165,40. Pozostałe wyceny to:

• Multiconsult Polska - 6 916 290,00 zł,
• Sweco Polska - 7 232 365,56 zł,
• Promost Consulting - 7 508 744,10 zł,
• konsorcjum firm MP i MPRB - 8 942 100,00 zł,

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, GDDKiA będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena (60 proc.), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenie geologa (10 proc.) oraz doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc).

Zadaniem wykonawcy, który zwycięży w przetargu będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko, nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
GDDKiA zakłada co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84. Wariant I przewiduje przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych). Z kolei druga rozważana opcja, to poprowadzenie fragmentu drogi po nowym śladzie, co będzie oznaczało złagodzenie łuków i serpentyn na ponad 30kilometrowym odcinku między Zagórzem a Postołowem.

Reklama

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności w trakcie prowadzenia prac na rozbudowywanym odcinku drogi.

Główne cele inwestycji to:

- naprawa zniszczonej nawierzchni
- zwiększenie nośności drogi tak, aby mogły się p niej poruszać pojazdy ciężarowe o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
- odseparowanie ruchu pieszych od ruchu samochodowego, poprzez poszerzenie drogi, budowę nowych odcinków chodników i przebudowę już istniejących


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Podkarpacia

Podkarpacie

Otwarto nowy blok operacyjny

STALOWA WOLA. Będzie możliwość wykonywania większej liczby zabiegów.

Podkarpacie

Do 5 lat za nieumyślne spowodowanie śmierci. 22-latek wpadł do silosu

PODKARPACIE. Pokrzywdzony zdołał zadzwonić z telefonu komórkowego prosząc go o pomoc. Zmarł w szpitalu.

Podkarpacie

Spada liczna aptek. 80,5 proc. magistrów farmacji to kobiety

PODKARPACIE. W 2018 roku na Podkarpaciu funkcjonowało 687 aptek ogólnodostępnych oraz 124 punkty apteczne.

Podkarpacie

Kapitan statku na Jeziorze Solińskim pod wpływem alkoholu

62-letni kapitan jednego ze statków pasażerskich pływających po Jeziorze Solińskim został zatrzymany przez Policję. Mężczyzna miał blisko 1,4 promila alkoholu.

Podkarpacie

W czasie festynu zawalił się dach sceny. Trzy osoby przewieziono do szpitala

PRZEMYŚL. W wyniku burzy i silnych powiewów wiatru zawalił się dach sceny muzycznej oraz jeden ze stojący obok namiotów.

Podkarpacie

Otwarto nowy łącznik autostradowy. Inwestycja kosztowała blisko 11 mln zł

DĘBICA. Łącznik połączy autostradę A4 ze starą krajową „czwórką” oraz z drogą wojewódzką Dębica – Mielec.

Podkarpacie

Powstał ilustrowany przewodnik po Bieszczadach dla rodzin z dziećmi

Do wyjazdu w Bieszczady zachęcają twórcy przewodnika NIEMAPA.

Reklama