Rzeszów - Sobota, 08.02.2025
Reklama

6 firm zainteresowanych rozbudową DK84 na odcinku Zagórz - Lesko

Dodano: /

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla rozbudowy blisko 5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.

Do przetargu wpłynęło sześć ofert. Rozbieżność między oferowanymi cenami jest spora. Najniższą ofertę zaproponowała Pracownia Inżynierska KLOTOIDA - 6 206 543,10 zł, najwyższą DATABOUT - 9 659 165,40. Pozostałe wyceny to:

• Multiconsult Polska - 6 916 290,00 zł,
• Sweco Polska - 7 232 365,56 zł,
• Promost Consulting - 7 508 744,10 zł,
• konsorcjum firm MP i MPRB - 8 942 100,00 zł,

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, GDDKiA będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena (60 proc.), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenie geologa (10 proc.) oraz doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc).

Zadaniem wykonawcy, który zwycięży w przetargu będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko, nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
GDDKiA zakłada co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84. Wariant I przewiduje przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych). Z kolei druga rozważana opcja, to poprowadzenie fragmentu drogi po nowym śladzie, co będzie oznaczało złagodzenie łuków i serpentyn na ponad 30kilometrowym odcinku między Zagórzem a Postołowem.

Reklama

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności w trakcie prowadzenia prac na rozbudowywanym odcinku drogi.

Główne cele inwestycji to:

- naprawa zniszczonej nawierzchni
- zwiększenie nośności drogi tak, aby mogły się p niej poruszać pojazdy ciężarowe o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
- odseparowanie ruchu pieszych od ruchu samochodowego, poprzez poszerzenie drogi, budowę nowych odcinków chodników i przebudowę już istniejących


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Podkarpacia

Podkarpacie

Mniej łóżek na oddziale mieleckiego szpitala. Dyrektor: „Zmiany nie odbiją się na chorych”

MIELEC. Obydwa piętra Oddziału Wewnętrznego i Kardiologii wciąż będą czynne.

Podkarpacie

30 lat znęcał się nad żoną. W obecności funkcjonariuszy groził jej śmiercią

PODKARPACIE. Podczas przesłuchania Janusza O. przyznał się iż ubliżał żonie. Kategorycznie natomiast zaprzeczył, aby groził żonie pozbawieniem życia oraz wysadzeniem domu w powietrze.

Podkarpacie

Pożar sortowni odpadów. 220 strażaków w akcji

PODKARPACIE. Płonęło około 4 tys. metrów sześciennych śmieci.

Podkarpacie

4 promile alkoholu u kierowcy bmw. Uderzył w karetkę i uciekł z miejsca wypadku

PODKARPACIE. Przeworscy policjanci zatrzymali sprawcę kolizji, który miał ponad 4 promile alkoholu w organizmie. 

Podkarpacie

Coraz więcej mikroprzedsiębiorstw na Podkarpaciu. W skali kraju wciąż wyglądamy kiepsko

PODKARPACIE. Pod względem liczby mikroprzedsiębiorstw w przeliczeniu na 1 tys. mieszkańców, Podkarpacie zajmuje ostatnie miejsce wśród województw.

Podkarpacie

Miała prawie 3 promile i jechała bez przedniej opony. W samochodzie wiozła syna i rodziców

RZESZÓW. Za kierownicą siedziała 30-letnia mieszkanka powiatu strzyżowskiego.

Podkarpacie

Otwarto obwodnice Kolbuszowej i Weryni

PODKARPACIE. Inwestycja kosztowała ponad 52 mln złotych, a jej długość to ponad 6 kilometrów.

Reklama