Rzeszów - Poniedziałek, 10.02.2025
Reklama

6 firm zainteresowanych rozbudową DK84 na odcinku Zagórz - Lesko

Dodano: /

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla rozbudowy blisko 5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.

Do przetargu wpłynęło sześć ofert. Rozbieżność między oferowanymi cenami jest spora. Najniższą ofertę zaproponowała Pracownia Inżynierska KLOTOIDA - 6 206 543,10 zł, najwyższą DATABOUT - 9 659 165,40. Pozostałe wyceny to:

• Multiconsult Polska - 6 916 290,00 zł,
• Sweco Polska - 7 232 365,56 zł,
• Promost Consulting - 7 508 744,10 zł,
• konsorcjum firm MP i MPRB - 8 942 100,00 zł,

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, GDDKiA będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena (60 proc.), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenie geologa (10 proc.) oraz doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc).

Zadaniem wykonawcy, który zwycięży w przetargu będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko, nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
GDDKiA zakłada co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84. Wariant I przewiduje przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych). Z kolei druga rozważana opcja, to poprowadzenie fragmentu drogi po nowym śladzie, co będzie oznaczało złagodzenie łuków i serpentyn na ponad 30kilometrowym odcinku między Zagórzem a Postołowem.

Reklama

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności w trakcie prowadzenia prac na rozbudowywanym odcinku drogi.

Główne cele inwestycji to:

- naprawa zniszczonej nawierzchni
- zwiększenie nośności drogi tak, aby mogły się p niej poruszać pojazdy ciężarowe o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
- odseparowanie ruchu pieszych od ruchu samochodowego, poprzez poszerzenie drogi, budowę nowych odcinków chodników i przebudowę już istniejących


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Podkarpacia

Podkarpacie

Niemcy z największym kapitałem zagranicznym na Podkarpaciu

PODKARPACIE. W województwie podkarpackim w 2018 roku największy kapitał zagraniczny w podmiotach gospodarczych pochodził z Niemiec.

Podkarpacie

W pięciu powiatach spadnie śnieg. Jest ostrzeżenie IMGW

PODKARPACIE. Prognozuje się opady śniegu od godz. 15:00 dnia 06.02.2020 r. do godz. 07:00 dnia 07.02.2020 r.

Podkarpacie

Muzeum-Zamek w Łańcucie wprowadza opłaty na wewnętrznym parku

ŁAŃCUT. Za wejście na teren parku od 1 lutego zapłacimy 2 zł.

Podkarpacie

Na Podkarpaciu rozpoczęła się kwalifikacja wojskowa

PODKARPACIE. Kwalifikacja wojskowa potrwa od 3 lutego do 30 kwietnia 2020 r. 

Podkarpacie

Kot w pułapce kłusowników

PODKARPACIE. Kot trafił pod opiekę lekarza weterynarii.

Podkarpacie

Nie ma zagrożenia koronawirusem na Podkarpaciu. Pod obserwacją było 9 osób

PODKARPACIE. Obecnie na terenie województwa podkarpackiego przebywa 9 osób, które w ostatnim czasie przebywały w Chinach.

Podkarpacie

Kolejny odcinek S19 z zezwoleniem na realizacje inwestycji drogowej

PODKARPACIE. . Wojewoda Podkarpacki podpisał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na odcinku S19 na trasie Nisko Południe – Podgórze.

Podkarpacie

Miał licznik samochodowy cofnięty o ok. 300 tys. km

PODKARPACIE. Z licznika rekordzisty od listopada ubiegłego roku ubyło blisko 300 tys. kilometrów.

Reklama