Rzeszów - Poniedziałek, 10.02.2025
Reklama

6 firm zainteresowanych rozbudową DK84 na odcinku Zagórz - Lesko

Dodano: /

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla rozbudowy blisko 5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.

Do przetargu wpłynęło sześć ofert. Rozbieżność między oferowanymi cenami jest spora. Najniższą ofertę zaproponowała Pracownia Inżynierska KLOTOIDA - 6 206 543,10 zł, najwyższą DATABOUT - 9 659 165,40. Pozostałe wyceny to:

• Multiconsult Polska - 6 916 290,00 zł,
• Sweco Polska - 7 232 365,56 zł,
• Promost Consulting - 7 508 744,10 zł,
• konsorcjum firm MP i MPRB - 8 942 100,00 zł,

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, GDDKiA będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena (60 proc.), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenie geologa (10 proc.) oraz doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc).

Zadaniem wykonawcy, który zwycięży w przetargu będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko, nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
GDDKiA zakłada co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84. Wariant I przewiduje przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych). Z kolei druga rozważana opcja, to poprowadzenie fragmentu drogi po nowym śladzie, co będzie oznaczało złagodzenie łuków i serpentyn na ponad 30kilometrowym odcinku między Zagórzem a Postołowem.

Reklama

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności w trakcie prowadzenia prac na rozbudowywanym odcinku drogi.

Główne cele inwestycji to:

- naprawa zniszczonej nawierzchni
- zwiększenie nośności drogi tak, aby mogły się p niej poruszać pojazdy ciężarowe o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
- odseparowanie ruchu pieszych od ruchu samochodowego, poprzez poszerzenie drogi, budowę nowych odcinków chodników i przebudowę już istniejących


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Podkarpacia

Podkarpacie

Koronawirus 2019 –nCoV. Na Podkarpaciu pod nadzorem epidemiologicznym pozostaje 14 osób

PODKARPACIE. „Obecnie na terenie województwa podkarpackiego pod nadzorem pozostaje 14 osób" - wyjaśnia dr Adam Sidor.

Podkarpacie

Ponad 28 mln zł za remont 4 km odcinka dk84

PODKARPACIE. Za inwestycje GDDKiA zapłaci 28,7 mln zł.

Podkarpacie

4 promile alkoholu u kierowcy, który dachował

PODKARPACIE. 35-letni kierowca vw golfa stracił panowanie nad pojazdem.

Podkarpacie

Pożar budynku mieszkalnego w Kańczudze. Zginął 57-latek

PODKARPACIE. Trwają czynności zmierzające do ustalenia przyczyn tego tragicznego zdarzenia.

Podkarpacie

Podkarpacie ponownie nawiedzi silny wiatr

PODKARPACIE. Silny wiatr w pięciu powiatach.

Podkarpacie

Kierowca zasnął za kierownicą. Uderzył w tył autobusu i bariery energochłonne

PODKARPACIE. Do zderzenia doszło około godz. 1 w nocy na autostradzie w kierunku Rzeszowa.

Podkarpacie

Tragedia na dworcu kolejowym. Mężczyzna wpadł pod nadjeżdżający pociąg

ZAGÓRZ. Wczoraj przed godz. 18, dyżurny sanockiej policji został powiadomiony o wypadku na dworcu kolejowym w Zagórzu.

Podkarpacie

Policjant chciał zablokować drogę pijanemu kierowcy. 76-latek uderzył w samochód i odjechał

PODKARPACIE. Okazało się, że 76-letni mieszkaniec powiatu ropczycko-sędziszowskiego nie ma uprawnień do kierowania pojazdami.

Reklama